Az utolsó negyedévben minden harmadik olvasó az AB státuszú közönségből került ki.
Áprilisban számoltunk be róla, hogy a Dívány a tudatos tartalmi építkezésének köszönhetően az elmúlt 2 évben 50%-kal tudta növelni a havi látogatottságát, 2020 októberében ez a szám már 83%-ra emelkedett a 2018. októberi adatokhoz képest, a teljes negyedévet összevetve pedig 60%-ot növekedett.* (A 2020. októberben változott közönségmérési rendszer miatt az adatokat csak szemléltetésként közöljük.) Az utolsó negyedévben naponta átlagosan 119 ezren keresték fel az oldalt. ** Októberben pedig egy all time rekordról is beszámolhattunk, hiszen október 25-én 260 712 olvasó böngészte a Dívány oldalait.
A szerkesztőség nem csak arra fordított fókuszt 2020-ban, hogy látogatószámát tovább növelje, hanem hogy a minőségi tartalmon keresztül prémiumközönségi bázist építsen ki. Az utolsó negyedévben átlagosan a napi 119 ezer olvasó 34%-a AB státuszú olvasó volt (affinitás 104).*** A prémiumközönség egyre több tartalmat is fogyaszt, Q4-ben átlagosan 12 cikket olvastak el havonta, és ők generálták az oldalletöltések 38%-át, míg ugyanebben az időszakban egy átlag Dívány-olvasó mindössze 9 cikket olvasott.
A Dívány fontos értéke a hitelesség, cikkeik minden esetben tudományosan bizonyított tényeken, szakértői állásfoglalásokon alapszanak. Emellett a szerzők többsége szintén szakértő saját területén, így az olvasók értékes és hasznos információkat kapnak az őket érdeklő legfontosabb témákban.
Az év elején elindult a Nagyszülőség interjúsorozat, ahol idősekkel készítettek interjút, hogy élettapasztalataik segítségével fogódzót kaphassunk saját kihívásainkhoz is. Bár a járvány miatt bizonytalan ideig el kellett halasztani a személyes interjúkat, amint lehetőség nyílik a sorozat folytatására, további egészen különleges életutakat ismerhetnek meg az olvasók. A hónap dilemmája cikksorozatban - mely decemberig futott - hat történelmi vallás tanítója, valamint egy világi atesita filozófus válaszolt olyan nagy kérdésekre, mint bűn-e az eutanázia vagy az abortusz, milyen lenne a világ vallás nélkül, vagy hogy mit taníthat a világjárvány az emberiségnek.
Két cikksorozat is elindult, mely nagyon népszerű volt az olvasók körében: a Városvadász sorozatban mindennap egy településrészlet alapján lehetett tippelni a kép készültének helyére, a Kultbait sorozatban pedig kattintásvadász címek mögé bújtattak a szerkesztők történelmi, irodalmi történeteket az olvasóknak.
A tartalom további fejlesztése mellett számos régi, sikeres és még több új projekt valósult meg a Díványon tavaly. Újra elindult a Szupertanár pályázat a Lidl támogatásával, és idén különösen nagy érdeklődés övezte, hiszen az online oktatás a tanárok számára is komoly kihívásokat jelentett.
Augusztusban a Dívány felületein zajlott az Edison 100 pályázat közönségszavazása, ahol az ország legjobb, gyermekeket fejlesztő kezdeményezései vehettek részt, a közönségdíjat pedig az kapta, aki a száz szakmailag legkiválóbb jelölt közül a legtöbb szavazatot gyűjtötte. A Bridge Budapest Egyesület médiapartnereként a több mint háromhetes kampányt minden korábbinál nagyobb érdeklődés övezte a Díványon.
Októberben a Tanulj, fejlődj! – Nagykép a gasztronómiáról címmel, a Dívány kiemelt médiatámogatásával indította első online kampányát a Piqniq Budapest és a Mastercard. A három hónapos projekt célja, hogy láthatóságot adjon a szektorban dolgozóknak, és megszólaltatásukkal teret engedjen a szakmai tudásmegosztásnak.
Decemberben megjelent a Dívány első, önálló kiadású könyve, a Mentes anyu szakácskönyve, melyet a Dívány egyik újságírója, Nemes Dóra írt. A könyvben szereplő több mint ötven receptet Ruzsovics Dorina, a Dívány fotósának csodás fotói illusztrálják, és a FeminaShopban lehet megvásárolni.
Tovább erősödött a közösségi jelenlét is, jelenleg 88 ezer Facebook-követővel kommunikálnak napi szinten, de Instagramon is folyamatosan építik a közönséget. 2021-ben újabb különleges cikksorozatokkal és projektekkel készül a Dívány szerkesztősége, de más újdonságokra is számíthatnak az olvasók az év első felében.
* DKT/e.Gemius (belföldi 15+ közönség) 2018 október: napi átlag 1 738 284 RU ; DKT/ Gemius Rating (belföldi 15+ közönség) 2020. október: napi átlag 948 672 RU
** DKT/e.Gemius (belföldi 15+ közönség) – 2020/Q4 napi átlag RU, all device brand adat
*** DKT/e.Gemius (belföldi 15+ közönség) 2020/Q4, napi átlag elérés, közönség összetétel AB, all device brand adat