A Dívány az elmúlt 2 év tudatos építkezésének köszönhetően több mint 50%-os látogatószám-növekedést ért el.* Március hónapban 1 425 ezer olvasó kereste fel az oldalt, amelynek egyik fő értéke, hogy a magyar piacon egyedülállóan magas, 33% az AB-státuszú olvasók aránya. Emellett szintén kiemelkedő az A-státuszú olvasók aránya, amely 25%-a a teljes közönségnek.**
A prémium közönség nemcsak számosságában, de arányaiban is nagyobb a Díványon, mint a konkurens site-okon, emellett pedig több tartalmat is fogyasztanak: míg egy átlag Dívány-olvasó 6 cikket olvas el havonta, addig az AB-státuszú közönség 10 cikket.*** Jóval magasabb a Díványon a magas vásárlóerővel rendelkező látogatók elérése is: az AB-státuszú közönség affinitási indexe 126%.
„Fontos látni, hogy ez nem egy kiugró adat, hanem a Dívány hosszú távú átalakulásának az eredménye. Az elmúlt két évben rengeteget dolgoztunk azon, hogy a látogatószámban elért óriási növekedés nálunk azt jelentse, hogy a prémium olvasóink száma és aránya gyarapszik. A mi filozófiánk, hogy olvasóinknak egy olyan felületet kell biztosítanunk, ahol minden cikket érdemes elolvasni, ahol minden, amit elolvasnak, attól ténylegesen kapnak valamit. Ezzel kapcsolatosan én abban hiszek, hogy igazán minőségi és szerethető tartalom abból lesz, ha a szerzők maguk is szeretik, amit csinálnak, szeretik az újságot, szeretnek együtt lenni, együtt dolgozni. A Díványnál mi hosszú ideje nagy hangsúlyt fektetünk a közösség ápolására, egy lelkes és összetartó csapat pedig egy óriási kreatív potenciált jelent. Ez a kreatív energia teszi lehetővé számunkra a folyamatos megújulást, ami a mai Díványt igazán különlegessé teszi.
Nagyon fontos értékünk mindezek mellett a hitelesség. Cikkeink ezért nem szerzőink egyszerű véleményei, hanem minden esetben tudományosan bizonyított tényeken, szakértők állásfoglalásán alapszanak. Az elmúlt időszakban fontos célom volt, hogy csapatunkba minél több szakértő szerzőt integráljunk, olyan szerzőket, akik saját szakterületük tudását az olvasók felé is értékes, használható és élvezhető formában közvetítik.” – mondta el Csonka Balázs, a Dívány főszerkesztője
* DKT-Gemius (15+ belföldi közönség) – 2018/03 – 2020/03
** DKT-Gemius (15+ belföldi közönség), 2020/03, napi átlag elérés, közönség összetétel, multiplatform total adat
*** DKT-Gemius (15+ belföldi közönség), 2020/03, havi össz oldalletöltés/RU, közönség összetétel, multiplatform total adat