Tóth Diána, a Femina.hu marketing menedzsere 4 éve került a Femina Média portfólióhoz asszisztensként. A ranglétrát végigjárva az asszisztensi pozíciót követően marketing koordinátorként, majd a portfólió marketing menedzsereként többek között a magazin social media aktivitásaiért, a digitális és offline kampányok tervezéséért, a Femina rendezvényeinek szervezéséért és a FeminaShop női webáruház értékesítést segítő kampányaiért felel.
Tóth Diána, a Femina Média marketing menedzsere
- A digitális marketing képzések egyre népszerűbbé váltak az egyetemre készülők körében. Mit gondolsz, milyen készségek, képességek kellenek ehhez a területhez?
- Sokan úgy gondolják, hogy egy marketinges legfőbb ismertetőjegye a kreativitás, ám az egyes kampányokon való ötletelés mellett számos kihívással szembesül egy marketing területen dolgozó szakember. A médiatervezés és ennek kapcsán a büdzsé felosztása nagyfokú precizitást, míg az eredmények elemzése és az összefüggések felismerése analitikus készséget igényel. Fontos továbbá a kiváló kommunikációs készség, ezen a területen nem csupán az ügyfelekkel, de a grafikus és adott esetben fejlesztő kollégákkal is meg kell találni a közös hangot.
- Ha valaki elvégez egy ilyen szakirányú képzést, milyen munícióval indul?
- Úgy gondolom, hogy az egyetemeken főként a gondolkodásmódot segítenek elsajátítani, megmutatják a főbb irányvonalakat, amikből kiindulva mindenki eldöntheti, hogy melyiket érzi magához legközelebb, miben tudna a leginkább kiteljesedni a későbbiekben. Van néhány intézmény, ahol nagy hangsúlyt fektetnek a gyakorlati képzésre, de tapasztalatom szerint élesben tanul a legtöbbet és leggyorsabban az ember.
Az online egy nagyon szerteágazó terület, ami gyakorlatilag napról napra változik, ezáltal sok kitartást és fejlődni akarást igényel. A digitális trendek folyamatos monitorozása, a social media csatornák változásainak nyomon követése elengedhetetlen, de az önképzésen kívül számomra nagyszerű tapasztalatot jelentettek a Brigivel (Rácz Brigitta, a Femina Média Portfólió igazgatója, a szerk.) való beszélgetések. Fontos, hogy tanulni akarj a mindennapokban is, ami egy jó szakmai vezető mellett gördülékenyen megy.
- Mi volt az eddigi kedvenc projekted marketingesként?
- Igazából területenként tudnék kiemelni egy-egy kedvenc projektet. A social media menedzsmentet tekintve a nyilvános Viber-fiókunk, a Femina-matricacsomag és chatbot elindítása, és az ezzel kapcsolatos kampányok tervezése rendkívül izgalmas és sokrétű feladat volt, minden perce megérte, 2 hónap alatt közel 200 ezer felhasználó iratkozott fel a csatornára, ezzel a hazai médiumok között piacvezető helyet szerezve a Feminának.
Nagyon élveztem a Femina Klub nevű rendezvénysorozat körüli szervezési feladatokat, a kommunikáció, a jegyértékesítési csatornák kiválasztása, illetve a rendezvények koordinálása mind-mind értékes tapasztalatot jelentenek.
Összességében rendkívül izgalmas olyan kiadónál dolgozni, ami az olvasótáborára alapozva egy webáruházat is működtet. Különösen amiatt, mert az értékesítést a cikkeken és digitális kampányokon kívül klasszikus médiumokkal is támogatjuk, többek között printhirdetések és TV-szpotok formájában.