Kigyomlált hírfolyam: a Facebook értesítés nélkül tesztelte a Felfedező hírfolyam funkciót

A Marketing&Média decemberi számában olvashatunk egy cikket Kigyomlált hírfolyam címmel, mely a Facebook legújabb, Felfedező hírfolyam tesztje apropóján foglalkozik a hazai digitális piac kiszolgáltatottságával a globális szereplők - mint a Google és Facebook - felé.

fb-hirfolyam.jpg

A nemrég tesztelt Facebook Felfedező hírfolyam következtében csökkent a Facebookról érkező forgalom azokban az országokban, ahol a tesztet végezték, ami negatívan érintette azon oldalakat, akik tudatos forgalomterelésre használják a Facebookot. A téma kapcsán a cikkben megszólalt Rácz Brigitta portfólióigazgatónk is.

Heszler Róbert cikkéből közlünk részletet.

ELTERELT BEVÉTELEK

A Facebook eddigi algoritmusváltásait több-kevesebb sikerrel azért „kimozogták" a magyarországi oldalak. Több poszttal, videókkal, élő közvetítésekkel, tematikus Facebook-oldalak indításával, automatizált posztolási rendszerekkel. Egy a szlovákiaihoz hasonló megoldás azonban alaposan felkavarná a piacot. "Amennyiben egy ilyen megoldást vezetnek be, akkor az oldalaknak egy idő után nem lesz érdekük jelen lenni a Facebookon. Ráadásul a változás nemcsak a híroldalakat, de a márkák oldalait is érintené" - utal arra Rácz Brigitta, a Femina Média portfólióigazgatója, hogy a Facebooknak nem érdeke maga alatt vágni a fát. Amennyiben ugyanis kevesebb kiadó és márka használja a közösségi oldalt, akkor a Facebook hirdetési bevétele is vissza fog esni.

Az optimista forgatókönyv szerint, amennyiben az olvasók nem találják a kedvenc híroldaluk bejegyzéseit, akkor sokan közvetlenül keresik fel a szájtot, így a direkt találatok növekedését is magával hozhatja a változás. Ez kedvezne az erős médiamárkáknak, és megpecsételhetné jó néhány, kamuhírekre specializálódott oldal működését. Jelenleg azonban még azzal a helyzettel kell valamit kezdeniük a hírportáloknak, hogy a Facebook forgalomterelési szempontból megkerülhetetlen. Viszont egy ennyire kiszámíthatatlan platformra necces lehet sok erőforrást és pénzt fordítani.

A megkérdezett médiacégeknél egyelőre a "hozzuk ki belőle a maximumot, amíg lehet" elvet követik. A Feminának például van olyan, a Facebookra gyártott videója, mely már az 1,98 milliós megtekintésszámnál jár. Azonban Rácz Brigitta elmondása szerint az sem fogja őket földhöz vágni, ha a Facebook kiesik a forgalmi forrásaik közül, ugyanis igyekeznek több lábon állni. Ebben az esetben a jelenleg Facebookra szánt erőforrásokat átcsoportosítanák a keresőoptimalizálásra, és kifejezetten a Google-keresésekre írt cikkek számát növelnék még tovább. Emellett több egyedi megállapodást kötnének más weboldalakkal, és így erősítenék a referral forgalmukat. "A Central Médiacsoport teljes portfólióját tekintve mi szerezzük Magyarországon a legnagyobb látogatói forgalmat a Google és a Facebook irányából. Nem tetszik nekünk a két szereplő dominanciája, de alkalmazkodnunk kell a helyzethez, és eljuttatnunk oda a tartalmainkat, ahol a fogyasztók találhatók" - mondja Dunai András.

A szakember szerint egyébként nem is forgalomterelési szempontból, inkább bevételi oldalon okozhat előbb-utóbb problémát a Google és a Facebook. "Ez a két cég brutális mértékben szívja el a hirdetési bevételeket a piacról. Előállhat az a helyzet, hogy látogatói forgalmunk még csak lenne, viszont pénz már nem lesz ahhoz, hogy tartalmat is előállítsunk" - fest egy nem túl derűs jövőképet a digitális igazgató.

A teljes cikket a Marketing&Média decemberi lapszámában tudjátok elolvasni.

Felhívjuk figyelmedet, hogy az e-mailben megadott adataidat az adatvédelmi tájékoztatóban leírtak alajpán kezeljük. Amennyiben ezt elfogadod, kattints a rendben gombra.

süti beállítások módosítása