Május 28-án, a Design Terminálban került megrendezésre a MOM 20/20 - A magyar online média első 20 éve elnevezésű konferencia.
Az egynapos bemutató rendezvényen a magyar digitális és online média történetének legfontosabb szereplői képviseltették magukat, elmondták, hogyan élték meg a hazai digitális média megszületését, meséltek annak trendjeiről, kudarcairól és sikereiről. Fehér Ágit, a Femina.hu vezető szerkesztőjét is felkérték, hogy ossza meg gondolatait a Mi történt a magyar újságírással az online média megszületésével, és mi fog történni, ha már nem lesz?, valamint a Női vezetők az online médiában című kerekasztal-beszélgetéseken.
- A konferencián szó volt a médiában dolgozó női vezetőkről, illetve arról, hogy miért vannak kevesen. Te hogy látod ezt a helyzetet?
- Az újságírás nagyon sokáig férfiszakma volt, és minden ilyen területre nehéz betörnie a nőknek, illetve felkapaszkodni a ranglétrán, de sok remek újságírónő dolgozik ma Magyarországon, közéleti területen is. Mivel ez egy folyton pörgő szakma, itt fokozottan nehéz összeegyeztetni a karriert az anyasággal, amennyiben a nőre hárul a gyereknevelés, -ápolás, illetve az otthoni teendők nagy része. De természetesen vannak olyan területei a médiának, ahol inkább a nők érvényesülnek, illetve nők vezetnek szerkesztőségeket. A "női témák" könnyedek is lehetnek, de az értékesítés szempontjából nagyon fontos, hogy egy adott oldal hogy tudja elérni a nőket, hogy tudja hozni a látogatottságot, hiszen leginkább ők döntenek a családi kasszáról.
Az eseményt a MODEM projekt hívta életre, a szervezők a projekt folytatásában bízva a jövőben több, kapcsolódó rendezvény során szeretnék bevonni az online szakma képviselőit.