A Femina.hu idén ötödik alkalommal lett Superbrands-díjas, és harmadik alkalommal MagyarBrands-díjazott. Az elismerés kapcsán Rácz Brigittát, a Femina Média portfólió igazgatóját kérdeztük.
- Miért bír különös jelentőséggel ez a kitüntetés a márka életében?
- Az idei elismerés azért kiemelten fontos számunkra, mert a díjazottak kiválasztásánál a Superbrands-díj odaítélésének szabályai az előző évekhez képest még tovább szigorodtak. A szakmai zsűri értékelése mellett idén először kiemelt szerepet kapott a BrandExcellence kutatócsoport több pillérre épülő márkaépítési mutatója, valamint a GfK Hungária Piackutató Intézet által mért márkaismertség eredménye is, így a fogyasztók véleménye csakugyan sokat nyomott a latban.
Egyedülálló tartalommal a női portálok piacán
A tavalyi évben is nagy hangsúlyt helyeztünk a magas színvonalú tartalomra, a közösségi média aktivizálására, a mobileszközökön való jelenlétre valamint a brandépítésre. Olvasóinkat folyamatosan informáljuk egy-egy kiemelt eseménnyel vagy témával kapcsolatban, így szezonális rovataink mellett, mint többek között a Húsvét és Karácsony, több exkluzív mellékletet is indítottunk. Az elmúlt időszakban ilyen volt például a magyar szinkron megszületésének 80. évfordulója alkalmából életre hívott, mélyinterjúkkal és átfogó cikkekkel jelentkező Magyar Szinkron rovat, a Geszti Péter felkérésére indított, jelenleg is futó Létvágy rovat, illetve ilyen a már két éve kiemelkedően sikeres Lélekprojekt-sorozatunk is, mely során inspiráló történeteket igyekszünk bemutatni az olvasóközönségnek.
Kik olvasnak bennünket?
A demográfiai bontást nézve a nők 15-29 évesek, és a közép-magyarországi lakosok körében a legmagasabb a Femina.hu-t ismerők aránya. A márka támogatott ismertsége 94%, míg a top 100 MagyarBrands-díjas márka általános ismertsége 75%. Ezzel a Femina a mezőny felső harmadában helyezkedik el a hazai márkák rangsorában.* A mobileszközökön történő tartalomfogyasztás ugrásszerű növekedéséhez igazodó fejlesztéseknek köszönhetően a Gemius mérőrendszer adatai alapján a Femina.hu Magyarország egyik leglátogatottabb női mobiloldalává nőtte ki magát.
Márkaismertség és brandépítés
A korábbi évekhez hasonlóan idén is nagy hangsúlyt helyeztünk a brand ismertségének növelésére, így a hagyományos ATL-kampányok mellett - megjelentünk országos televíziókban, tematikus rádiókban és népszerű printkiadványokban - a közösségi médiát is aktívan és tudatosan használva építettük a Femina.hu márkát. A Facebookon mára több mint 370 ezres aktív követőtáborra tettünk szert, emellett különböző rendezvényeken - többek között Budavári Borfesztivál, Konyhakiállítás - és nagy elérésű online portálokon is megjelentünk.
CSR, avagy társadalmi felelősségvállalás a Feminánál
Nagy elérést biztosító felületeink és médiabefolyásunk segítségét kihasználva az idei évben is küldetésünknek tekintettük, hogy ne csupán informáljuk olvasóinkat a fontosnak ítélt témákkal kapcsolatban, de aktív módon is segítsünk, így 2016-ban ismét útjára indítottuk az Ovitündér-projektet, ezúttal a Pölöskei Szörppel közösen. A kezdeményezés idén is nagy sikerrel rajtolt el, a pályázatra több, mint száz rászoruló óvoda jelentkezett, és úgy véljük, a legjobb helyre jutott el a segítség.
Bízunk benne, hogy a Superbrands-, valamint a MagyarBrands-kitüntetések hirdetői partnereink számára is pozitív visszaigazolást jelentenek, és hasonlóan fontos, sikeres kampányokon dolgozhatunk együtt a jövőben, mint az előző években.
*Forrás: MAGYARBRANDS 2015 kutatási jelentése