Havi szinten megjelenő elemzésünkben a női online portálok piacát vizsgáljuk, ahol elemezzük és összegezzük a friss eredményeket, hogy egységes képet adjunk a jelenlegi erőviszonyokról.
Objektív elemzésünk a Digitális Közönségmérési Tanács - DKT - által elfogadott mérési rendszer, a Gemius Explorer legfrissebb adatai alapján készül. A Gemius az eddigi cookie-alapú azonosításon nyugvó forgalommérési technikáról egy fejlettebb, úgynevezett böngészőazonosítási technika alkalmazására tér át. Ezen módszer segítségével láthatóvá és mérhetővé válik az eszközök és a rajtuk futó internetforgalom azon része, amely korábban nem (eredmény: nagyobb forgalom bemérése), és pontosabb mérést tesz lehetővé azáltal, hogy csökkent olyan problémákat, mint a korábban jól ismert cookie-törlés miatti pontatlanságok. Ugyancsak igaz az, hogy ahogyan korábban egy cookie, úgy most egy browser továbbra sem jelent egyetlen usert, hiszen ahogyan egy ember több böngészőt használhat, úgy egy eszközt és azon egy böngészőt is alkalmazhat több ember.
(Forrás: http://dkt.hu/blog/reszletes-leiras-az-ola-multiplatform-verziojahoz)
A magyarországi női portálok decemberi olvasottsága
Ezentúl nem adjuk össze a különböző platformok olvasottsági eredményeit, hanem teljes egészében multiscreen-adatokat vizsgálunk és az új mérési rendszer miatt a decembert megelőző hónapok nem hasonlíthatóak össze.
Elemzésünk során a belföldi 15 év feletti nők elérését vizsgáljuk multiscreen platformokon. December hónapban a leglátogatottabb női portálok az Nlcafé.hu, a Femina.hu és a Kiskegyed.hu voltak. A Life.hu női site a multiscreen-rangsorban jelenleg a negyedik helyezést tudhatja magáénak. Az Nlcafét 1 222 935 egyedi, 15 év feletti női belföldi olvasó kereste fel decemberben, a Feminát 985 530, ezután pedig a Kiskegyed.hu-t 832 200-an olvasták decemberben az általunk vizsgált célcsoportból. A felsorolt site-ok mellett a Life.hu eredményei jelenleg a rangsor negyedik helyének megszerzéséhez voltak elegendőek.
Belföldi női oldalletöltést vizsgálva a három legnagyobb szereplő közül a Femina.hu december hónapra is megtartotta vezető helyét, 23 076 510 oldalletöltést generálva az oldalon. Az Nlcafén emellett 22 411 935, a Life-on pedig 16 051 790 megtekintés volt.
Magyarországi tartalmi oldalak teljes piaca
A tartalmi site-ok piacán a belföldi 15 év feletti női közönség elérésében elkülönülnek az eredmények, mely rangsorban a Femina.hu is előkelő helyezést vívott ki magának december hónapban. Az első négy helyen az Nlcafé.hu, az Origo.hu, a 24.hu és a Femina.hu szerepelt.
Oldalletöltésben a legnagyobb tartalmi site-ok, azaz az Origo, az Index, a Port.hu mellett a Femina.hu is kimagasló pozíciót tudhat magáénak a teljes magyar tartalmi oldalak piacán a női olvasók elérésében, ami ismételten a hirdetésfogyasztás eredményességét mutatja.