Magyarország egyik vezető médiakiadójaként kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy célcsoportunk igényeit, szokásait és fogyasztói attitűdjét folyamatosan vizsgáljuk, és a változásokhoz mi is igazodjunk. Havi 2,3 milliós elérésű online portfóliónkban rendszeresen futattunk kutatásokat, melyek segítségével hirdetőink számára is információt nyújtunk a hatékony elérés érdekében.
Legutóbb karácsony apropóján végeztünk kutatást a Femina Media portfóliójának olvasói körében. Azt vizsgáltuk, hogy a látogatók mire és mennyit terveznek költeni a karácsonyi időszakban, emellett hogyan változtak a 2013-ban vizsgált kutatáshoz képest az online vásárlási szokások ebben az időszakban. A kitöltők 85%-a nő, akik 82%-a aktívkereső-korú, 78%-uk él párkapcsolatban vagy házasságban, közel felük Budapesten vagy megyeszékhelyen, és 90%-uk legalább középfokú végzettségű.
A válaszadók által vágyott ajándékok sorrendje nem változott a korábbi vizsgált időszakhoz képest - továbbra is 69%-uk utazásnak örülne a legjobban, utána következik a könyv, a ruhanemű, majd az illatszer/kozmetikum. Arra a kérdésre, hogy párjuk minek örülne, szintén az utazás került az első helyre 31%-kal, melyet a szórakoztató elektronika és a számítástechnikai eszközök követnek.
Információforrásként továbbra is az internet a leggyakrabban használt felület, a válaszadók 60%-a használja az internetet ötletgyűjtésre, vásárlásra az adventi időszakban. Az interneten tájékozódók közül legtöbben a Google keresőt, majd a női portálokat és az egyes márkák weboldalait, webshopjait böngészik karácsonyi tippekért, ötletekért.
A karácsonyi ajándékokra szánt átlag tervezett költés mértéke az elmúlt vizsgált időszakhoz képest 1000 forinttal nőtt, a korábbi 30 ezer forinthoz képest idén 31 ezer forint az egy főre jutó átlag tervezett költés értéke a Femina Media olvasói körében. A százalékos eloszlást nézve a válaszadók 67%-a tervez 20 ezer forint feletti költést.
Egyre nagyobb szeletet foglalnak el a karácsonyi ajándékbeszerzések során az online vásárlások. A 2013-as eredmények szerint a megelőző évben, azaz 2012-ben az online történő vásárlások értéke 51% volt, amely az idei eredmények szerint 2014-ben már 62%-ot tett ki, azaz 11%-kal nőtt 2 év alatt az online vásárlások száma.
Kíváncsiak voltunk arra is, hogy mennyire hatékonyak a Femina Media portfóliójában futó kampányok, amelyek esetében szintén növekedést könyvelhetünk el a korábbi évek eredményeihez képest. Míg 2013-ban a válaszadók 28%-a vásárolt a Femina Media portfóliójában futó kampány hatására, addig idén ez az arány 9%-kal nőtt, azaz az olvasók 37%-a találta megbízhatónak a Femina Medián futó hirdetéseket.
Portfóliónk minden hirdető számára hatékony elérést biztosít széles termékpalettájának köszönhetően, emellett rendszeresen futó tematikus rovatainkkal és időszakosan megjelenő ünnepi rovatainkkal releváns környezetben szólíthatják meg hirdetőink célcsoportjukat.
Még nem késő csatlakozni a karácsonyi időszakhoz!
A 2015. november 23-december 26. között futó Karácsony rovatunk folyamatosan biztosít kedvezményes és hatékony megjelenést partnereink számára. Kedvezményes ajánlatért keresse kollégáinkat a sales@feminamedia.hu e-mail címen!