A Superbrands szakértői bizottsága idén 11., a MagyarBrands szakértői bizottsága pedig immáron hatodik éve díjazza azon magyar márkákat, amelyek méltó képviselői a magyar vállalkozásoknak nemcsak hazánkban, hanem határainkon kívül is. Ezen elismerések nemcsak az üzleti partnerek, hanem a fogyasztók számára is minőségjelző és döntésmegerősítő szereppel bírnak.
Büszkék vagyunk arra, hogy idén negyedik alkalommal Superbrands-díjjal és második alkalommal MagyarBrands-díjjal tüntették ki Femina.hu márkánkat. Az elismerések kapcsán Rácz Brigittát, a Femina Media portfólió igazgatóját kérdeztük.
- A díjak odaítélésénél idén is nagy szerepet kapott a fogyasztók véleménye. A mindig magas minőségű tartalomszolgáltatás mellett milyen módon kezelitek az olvasói véleményeket, megkereséseket?
- Kifejezetten fontosnak tartjuk az olvasók véleményét, hiszen nekik írunk, lényegében miattuk dolgozunk. Éppen ezért lényegesek ezek a visszacsatolások, a felőlük érkező észrevételek, javaslatok, amelyeket mindig elolvasunk, és igyekszünk minden esetben válaszolni is rájuk. Legyen szó akár negatív kritikáról, ezek legtöbbször építő jellegűek, és nagyban segítik a munkánkat, sok esetben ötletet is adnak egy-egy témához vagy akár fejlesztéshez.
Az olvasói visszacsatoláshoz tartozik a márkaismertség vizsgálata is, hónapról hónapra figyeljük, hogyan változik a spontán és a támogatott ismertségünk, és igyekszünk mindent megtenni azért, hogy a márka egyre ismertebb legyen. A klasszikus imidzskampányokon túl egyedi megoldásokkal, társadalmi szerepvállalással és B2B kommunikációval is folyamatosan erősítjük a Femina ismertségét. Emellett hiszek a szájhagyomány útján történő márkaépítésben is: ezért is tartjuk kiemelten fontosnak az olvasói levelekre-kommentekre történő gyors visszajelzéseket.
- Ezek szerint teret adtok a társadalmi célú kezdeményezéseknek is a portálon?
- Igen, és csakugyan örömmel támogatunk több olyan eseményt is, ami kifejezetten jó célt szolgál. Rendelkezésre áll a felület, és teljesen természetes, hogy hírt adunk róla. Nem azért, mert ez elvárás, vagy azért, mert egy ideje divat a társadalmi felelősségvállalás, hanem azért, mert szívesen állunk egy jó ügy mellé, és a szerkesztőség tagjainak is sokat ad emberileg, ha sikerül valami jó dolgot összehoznunk, vagy segítenünk.
Az idei évben például az Adok Kapok Napok ruhagyűjtési akcióban vettünk részt, illetve a Login és a Dumapárbaj című magyar produkciókat is segítettük. Utóbbinál a film bemutatóján tudtuk meg például, hogy az Index mellett a Femina is az egyik meghatározó médiumként szerepel a filmben, és ez, mit tagadjam, nagyon jólesett. De például szintén idei projektünk egy olyan nagyszabású melléklet, amelyben a magyar kultúra csodálatos értékeit osztjuk meg az olvasókkal, reményeim szerint szórakoztató és játékos formában.
- Egy, az olvasók körében végzett vakteszt eredménye szerint a Femina a leghitelesebb és leginformatívabb oldal, mely értékek szerepelnek a Superbrands által vizsgált szempontok között is. Hogy sikerült ezt elérni? Tudatosan figyeltetek erre?
- Vaktesztről lévén szó, nem szerepelt a cikk mellett, hogy mely médium oldalán jelent meg. A következő lépésben a márka is látható volt a szöveg mellett, amikor már nem feltétlenül minket tekintettek a leginformatívabbnak, és éppen ez indított el minket egy még tudatosabb márkaépítés irányába. Fontosnak tartottuk, hogy a Feminának egyfajta minőségjelző szerepe is legyen, és jelenleg is ilyen irányú építkezés folyik. A cél - túl a szórakoztatáson és az információk átadásán -, hogy minőség társuljon magához a márkához: a Femina mindenki számára a minőséggel és természetesen a megbízhatósággal legyen egyenlő.
- Tehát a Femina márkanévhez olyan kapcsolt értékek tartoznak, mint a megbízhatóság, a magas minőség, amit el is várnak az olvasók. Ennek szerepe volt abban, hogy az e-kereskedelmi oldalatok neve FeminaShop lett?
- Igen, mindenképpen. Érdekes volt, hogy a webáruházunk indulása után lekutattuk, mennyire tartják megbízhatónak a FeminaShop márkát. A válaszok alapján egyértelműen kiderült, hogy a FeminaShophoz azért fordulnak bizalommal fiatal kora ellenére, mert a Femina mint márkanév már ismert, és kifejezetten megbízhatónak tartják.
- Nem csupán az olvasók, hanem a szakma irányából is elismerő visszajelzések érkeznek a Femináról. Minek köszönhető ez a megítélés?
- Az eddigi tapasztalatok és visszajelzések alapján már az indulás óta szívesen dolgoznak velünk a nagy brandek. Gyakran hívnak minket komoly, szakmailag általunk is nívósnak tartott konferenciákra, mint például az Internet Hungary, a Media Hungary vagy a HVG-konferenciák, de a szakmai sajtó is gyakran készít interjút a középvezetőkkel, vezetőkkel. Emellett kkv-képzésekre is felkérnek minket. Ezek a visszajelzések pedig mind azt igazolják számomra, hogy szakmailag hitelesnek tartanak minket.
Mindezeken kívül tudatosan figyelünk a szakmailag etikus magatartásra is. Nem úgy szeretnénk a legjobbak lenni, versenyelőnyre szert tenni, hogy a többi piaci szereplő hibáit keressük, hanem azt igyekszünk kiemelni, amiben a legerősebbek vagyunk - szakmailag, elérésben vagy a humán erőforrás terén. Ezzel párhuzamosan házon belül is fontos a bizalom. Én csak úgy tudok együtt dolgozni a kollégáimmal, ha bízunk egymásban, és ez általában működik is. Több kollégánk 10-13 éve dolgozik nálunk, sokan öt-hat éve, ez a lojalitás pedig tovább erősíti a bizalmat.
- Az idei év első felének legfontosabb feladata, ha jól gondolom, a CEMP-integráció volt. Emellett tudtatok időt szakítani egyéb innovációkra?
- Soha nem volt titok, hogy a Feminánál a kezdetektől tudatos látogatóterelés és forrásmegoszlás-tervezés történik, amelynek a legfontosabb lábát a Google-találatok jelentik. Idén is történt ilyen irányú fejlesztés. A fentieken túl pedig elindultunk egy nagyon komoly Facebook-stratégia mentén: tudatosan kezeljük a Facebook-oldalainkat, illetve az onnan beérkező látogatók továbbterelését. Ezt nem is innovációnak, hanem sokkal inkább az idei év egyik fókuszált pontjának nevezném.
Ezen kívül minden évben indítunk egy nagy, különálló témát, amit fontosnak tartunk valamiért körbejárni, ez idén sem lesz másképp. Idén novemberben lesz pontosan 80 éve, hogy megszületett az első magyar nyelven szinkronizált film. Ennek apropóján egy nagyszabású mellékletet indítunk október 26-án. A kéthetes rovat tematikájában egyrészt igyekeztünk nagy, átfogó portrékat készíteni a fiatalabb szinkronszínész-generációval, akiknek a hangja szinte minden filmben hallható manapság, de szintén készült portré a ma is élő, legendás szinkronrendezővel, Somló Andreával, aki már több mint 50 éve van a pályán, és volt szerencséje többek között Latinovitstól Ruttkain át Tolnayig a legnagyobb színészóriásokkal is dolgoznia. Ezen kívül kifejezetten a szinkronizálásról adtak nagy interjút olyan ikonikus színészek, mint például Bodrogi Gyula, Pásztor Erzsi, Szilágyi Tibor, Mikó István, Spilák Klára, Láng József, Frajt Edit, Hegyi Barbara, Dörner György. A könnyedebb, szórakoztatóbb vonalat is behoztuk a rovatba, számtalan érdekességről lesz szó, valamint egy 14 napon át tartó hangfelismerő játékot is indítunk, a nyertes pedig elmehet másodmagával egy igazi szinkronstúdióba, ahol elismert színészekkel együtt szinkronizálhat.
Ezen kívül bevezettünk egy új funkciót a site-on, amivel a userek viselkedését vizsgálhatjuk: mire nyitottak, milyen hirdetéseket fogyasztanak. Ezek alapján abszolút perszonalizálni tudjuk azokat a hirdetéseket vagy eszközöket, amiket számukra nyújtunk. Ezt a hasznos eszközt például kifejezetten a CEMP-integrációnak köszönhetjük.
A B2B kommunikációban elindítottuk a Femina Media oldalán a nagy havi online női piaci körképet, amelynek a tudatos edukáció a célja - nemcsak a hirdetők, hanem az együttműködő partnerek felé is. Szeretnénk, ha a női online piacot és az ottani erőviszonyokat egyértelműen és tisztán látnák.
- Egy korábban megjelent interjúban meséltél arról, hogyan lett meghatározó női site a Femina, és ugyanitt olvashatunk a legfontosabb mérföldkövekről is. A CEMP-pel történt egyesülés milyen segítséget nyújt számotokra a további fejlődésben?
- A szakmai fejlődésben egyértelműen előrevisz minket, hiszen olyan eszközök állnak a rendelkezésünkre, amelyek eddig nem feltétlenül voltak adottak. Emellett házon belül kaphatunk külön képzéseket, nálunk tapasztaltabb kollégákkal beszélhetünk, közös projektekben veszünk részt, amelyek mind-mind előreviszik a munkánkat.
Maga a brand tradíciója, történelme adott, amiről egy korábbi interjúban már meséltem, emellett tele vagyunk ötletekkel, hogy más kiadványokkal közösen hogyan lehetne ezt továbbvinni. Túl vagyunk a beköltözésen, és most zajlanak azok a fajta megismerkedések, közös ötletelések, amik aztán tovább építik majd a márkát, és nyilván az olvasóközönséget is szélesíteni fogják.