Havi szinten megjelenő elemzésünkben a női online portálok piacát vizsgáljuk, ahol elemezzük a friss eredményeket, és igyekszünk egységes képet adni a jelenlegi erőviszonyokról.
A piac legnagyobb szereplői továbbra is a Femina.hu, az Nlcafe.hu, és - mint ahogy azt a legutóbbi női piaci körkép vizsgálatánál is kiemeltük -, a Life.hu-val versenyezve a Kiskegyed.hu is csatlakozott a legnagyobb piaci szereplők közé.
A női portálokkal foglalkozó objektív elemzésünk a Digitális Közönségmérési Tanács - DKT - által elfogadott mérési rendszer, a Gemius Explorer legfrissebb adatai alapján készült.
Ahhoz, hogy a női portálok teljes piacát vizsgálni tudjuk, a továbbiakban kizárólag a multiscreen-adatokkal foglalkozunk. Ennek oka, hogy vannak olyan oldalak, ahol nem ismerünk külön desktop-, mobil- vagy tabletadatokat, hanem csak a multiscreen-, azaz minden platformot magába foglaló látogatottsági számokat ismerjük. A DKT ajánlása szerint a külön mért oldalak esetén az egyes adatok összeadhatóak, mivel jelenleg nincs olyan mérési rendszer, amely szűrni tudja a platformok közötti átfedéseket. Nézzük a júniusi látogatottsági eredményeket!
Az összes eszköz együttes vizsgálata esetén a három leglátogatottabb női oldal az Nlcafé, a Femina és a Kiskegyed volt júniusban. A belföldi női 15+ egyedi látogatók közül az Nlcafét 1 012 380-an, a Feminát 817 170-en, a Kiskegyedet pedig 637 090-en böngészték.
A különböző eszközök közötti megoszláson látszik, hogy a Kiskegyedet bár desktopon kevesebben látogatták, mobilelérése jóval magasabb a Life-énál, így összesített adatokban is megelőzte azt.
Az oldalletöltéseket nézve teljesen megfordul a sorrend, és magasan kiemelkedve a Femina, a Life és az Nlcafé vezetik a női portálok piacát oldalletöltésben. A belföldi női 15+ közönség a Femina oldalait több mint 21 millió alkalommal tekintette meg júniusban, míg a Life-ot több mint 19 millió, az Nlcafét pedig több mint 18 millió alkalommal.
A tartalmi oldalak teljes piaca
A magyarországi tartalmi oldalak között a női 15+ egyedi látogatókat vizsgálva mindössze 5 oldal ért el 800 ezer feletti látogatószámot multiscreen-adatokban, amelyek az Origo, az Nlcafe, a Hír24, az Index és a Femina.
Az oldalletöltések esetén egy jóval jelentősebb elkülönülés tapasztalható, az Origo és az Index a piacvezetők, mellettük azonban 20 millió feletti oldalletöltést csak a Hír24 és a Femina ért el.