A májusi látogatottsági adatok alapján a női portálok piacán nem történt meghatározó átrendeződés, de mobilplatformon változások tapasztalhatóak. Havi rendszerességgel megjelenő cikksorozatunkban az aktuális látogatottsági adatokat és a változásokat prezentáljuk.
Elsősorban a női portálokkal foglalkozunk, de kitérünk a mobiloldalak vizsgálatánál a teljes magyarországi piacra, női látogatókra szűrve. Objektív elemzésünk a Digitális Közönségmérési Tanács - DKT - által elfogadott mérési rendszer, a Gemius Explorer legfrissebb adatai alapján készül, és minden esetben havi teljes látogatottságot nézünk.
Mindig külön vizsgáljuk a desktop-tablet* és mobilplatformot, de vannak olyan oldalak, ahol csak multiscreen, azaz minden platformot magukban foglaló adatokat ismerünk. Ahhoz, hogy a multiscreen és a külön mérődő oldalak látogatottságát össze tudjuk vetni, - a DKT ajánlása szerint - össze kell adni az egyes felületek látogatottsági adatait, hiszen az eszközök között az átfedések nem szűrhetőek. Nézzük először ezeket az összesített adatokat!
A desktop-tablet és mobillátogatottságok összesített adatai esetén a magyarországi nők körében továbbra is a Femina.hu, Life.hu és Nlcafé a három legnépszerűbb női portál, amihez most először csatlakozott látogatottságban a Kiskegyed.hu is. Az Nlcafét és a Feminát 997 710 és 832 530 egyedi női látogató kereste fel, és egymástól nem sokkal lemaradva a Life-ot 627 730, a Kiskegyedet pedig 625 280.
Oldalletöltést nézve a három nagy portál foglalja el egyértelműen az első három helyet. Belföldi, minden platformot magában foglaló női látogatók esetén oldalletöltésben a Femina az első 26 558 060 oldalletöltéssel, őt követi a Life 22 388 560, majd az Nlcafé 19 175 180 PI-vel.
(A továbbiakban nem kerül bele a statisztikába a Joy.hu, a Noiportal.hu és a Wellnesscafe.hu, akik nem mérik külön mobiloldaluk látogatottságát.)
Női portálok látogatottságának alakulása desktopon
Az egyedi látogatókat vizsgálva belföldön az Nlcafét májusban 1 057 290, a Feminát 810 840, a Life-ot pedig 749 630 egyedi látogató kereste fel.
Az oldalletöltéseket nézve átrendeződik a sorrend, és a Femina kerül az első helyre közel 30 millió megtekintéssel, őt követi a Life 26 millió körüli, illetve az Nlcafé - ettől lemaradva - 22 millió körüli oldalletöltéssel.
Kizárólag a belföldi női közönség vizsgálata esetén május hónapban az Nlcafét 643 790 egyedi látogató nézte meg, míg a Feminát 498 870, a Life-ot pedig 411 190.
Az oldalletöltések vizsgálatánál szintén változik a sorrend a belföldi, csak női közönség esetén. A Femina oldala vezeti a mezőnyt több mint 20 millió oldalletöltéssel, utána következik a Life több mint 17 millió, illetve az Nlcafé több mint 14 millió oldalletöltéssel.
Női portálok látogatottságának alakulása mobilplatformon
A mobilplatformokat látogató női közönség vizsgálata esetén május hónapban az első három helyen változás történt. Az Nlcafé és a Femina után a Kiskegyed mobiloldalát kereste fel a legtöbb belföldi női egyedi látogatók. Az Nlcafét 353 920, a Feminát 333 660, a Kiskegyedet pedig 270 710 egyedi látogató böngészte.
A májusi mobil-oldalletöltések esetén a Femina.hu továbbra is tartja piacvezető pozícióját, belföldi női közönség esetén 5 875 390 oldalletöltést ért el május hónapban, míg a Life 4 909 880-at, az Nlcafé pedig 4 616 910-et.
A teljes hazai mobilpiaci körképet vizsgálva a Hír24, az Origo, az Nlcafé, a Femina és az Index elérése haladja meg a havi 300 ezres belföldi női egyedi látogatót.
Ugyanezen közönségösszetételre szűrve oldalletöltés tekintetében az Origo a legmeghatározóbb piaci szereplő. Az 5 millió feletti belföldi női oldalletöltést az Origón kívül az Index, a Femina és a Hír24 érte el.
Az alábbi linken tekintheti meg korábbi elemzéseinket:
Januári forgalmi adatok
Februári forgalmi adatok
Márciusi forgalmi adatok
Áprilisi forgalmi adatok
*Jelenleg a tabletlátogatottság a piac minden szereplőjénél a desktop felület alá mérődik, ezért nem kerül külön feltüntetésre.