Havi rendszerességgel megjelenő cikksorozatunkban a női portálok piacát vizsgáljuk, és minden hónapban átfogó elemzést adunk a legfrissebb adatokból. Célunk, hogy az adott piaci helyzetet és a változásokat bemutassuk, többféle megközelítésből.
A női portálok az egyértelműen a női célcsoportot megcélzó oldalak, amelyek olyan átfogó és a nőket érintő és érdeklő témákkal foglalkoznak, mint egészség, szépség, párkapcsolat, sztárok, divat, gyereknevelés, ezotéria és természetesen a fogyókúra. Nem ide soroljuk a tematikus site-okat, amelyek csak egy rétegtémára fókuszálnak, mint például a gasztronómiai oldalak, vagy bulvár oldalak, amelyek egy konkrét rétegtémára fókuszálnak.
A női portáloknak nem csupán a desktop, illetve a desktopadatokhoz mért tablet-, hanem a mobilverzióját is vizsgáljuk, hiszen a mobilplatform népszerűsége a női portálok esetén is növekvő tendenciát mutat. Vizsgáljuk ezeken kívül nemcsak a női portálok, hanem a teljes mobilra optimalizált weboldalak látogatottsági adatait is.
A statisztikák a szakma által elfogadott hivatalos mérőrendszer, a Digitális Közönségmérési Tanács - DKT - által jegyzett Gemius Explorer legfrissebb adatai alapján készültek. Minden esetben havi összes adatot vizsgálunk.
A női portálok piacán vannak olyan oldalak, amelyek esetén a desktop- és tablet-, illetve mobillátogatottság egybemérődik, ezeket multiscreen forgalmi adatnak hívjuk, ahol a mérési sajátosságok miatt az eszközök közötti átfedés nem szűrhető. Ebből kifolyólag elfogadott, hogy a külön mért platformok esetén összeadódhatnak a különböző eszközök látogatottsági eredményei, és összevethetőek az eredmények. Így először ezen összesített adatokat vizsgáljuk a márciusi belföldi látogatottságok esetén.
A desktop-tablet- és mobillátogatottság együttes vizsgálatát nézve március hónapban az Nlcafét 1 080 360 belföldi női olvasó látogatta, a Feminát 886 680, a Life-ot pedig 650 070.
Ez a belföldi női közönség március hónapban az összevont adatok alapján a Feminán több mint 29 millió oldalletöltést produkált, a Life-on több mint 25 milliót, az Nlcafén pedig több mint 22 milliót.
(A továbbiakban nem kerül bele a statisztikába a Joy.hu, a Noinetcafe.hu és a Wellnesscafe.hu.)
Női és férfi belföldi közönség együttes vizsgálata esetén desktopon március hónapban az Nlcafén 1 155 200 egyedi látogató volt, a Feminán 902 100, míg a Life-on 815 450. Desktopadatként a továbbiakban a desktop- és tablet-látogatottságiadatokat értjük.
Az összes belföldi oldalletöltés esetén változik a sorrend: a Life-on 34 639 800 oldalletöltés történt, attól nem sokkal lemaradva a Feminán 34 479 850, az Nlcafén pedig 26 442 780.
Március hónapban a belföldi női közönségből az Nlcafét 714 770-en látogatták, a Feminát 568 870-en, a Life-ot pedig 450 830-an desktopon.
Oldalletöltés esetén a Femina kerül az első helyre közel 23 millió oldalletöltéssel, amely a Life esetén közel 22 millió, míg az Nlcafén mindössze közel 18 millió oldalletöltés történt március hónapban.
A mobilplatform vizsgálata esetén belföldi női olvasóközönségből márciusban az Nlcafé 365 560 egyedi látogatót ért el, a Femina 317 820-at, míg a Life 199 240-et.
A női portálok mobiloldalainak oldalletöltését vizsgálva a Femina kerül az első helyre 6 270 480 megtekintéssel, azt követi, 33%-kal lemaradva az Nlcafé 4 853 230, majd a Life 3 763 370 oldalletöltéssel.
A teljes, mobilplatformmal rendelkező tartalmi oldalak piacának vizsgálata esetén, női közönség elérésében a következőképp alakulnak a forgalmi adatok. Egyedi látogatók között az Nlcafé, a Hír24 és a HVG érte el a legtöbb belföldi női egyedi látogatót március hónapban.
Oldalletöltést vizsgálva az Origo, az Index és a Femina jelent meg legtöbb alkalommal a belföldi női közönségnek.
Az alábbi linken tekintheti meg korábbi elemzéseinket: