Havi rendszerességgel megjelenő cikksorozatot indítunk el, amelyben női site-ok elérését vizsgáljuk, többféle megközelítésből. Célunk, hogy átfogó elemzést adjunk az adott piaci helyzetről, és a havi rendszerességgel történő megjelenés segítségével a változásokat is prezentáljuk.
Ehhez elsőként a női site-ok fogalmát kell, hogy egyértelműen meghatározzuk. A női site-ok vagy portálok az egyértelműen női célcsoportot megcélzó oldalak, amelyek tematikájukat tekintve a nőket érintő és érdeklő kérdéseket járják körbe.
- Jellemzően olyan átfogó témákat és rovatokat találunk ezeken az oldalakon, mint egészség, szépség, párkapcsolat, sztárok, divat, gyereknevelés, ezotéria és természetesen a fogyókúra. Általánosságban véve nem női tartalmi oldalak a híroldalak, bulvároldalak, gasztronómiai site-ok, azaz a tematikus, egy-egy rétegtémára fókuszáló oldalak- mondta el Rácz Brgitta, a Femina Média portfólió igazgatója.
Ezek alapján a továbbiakban a női portálok piaci helyzetét vizsgáljuk nemcsak desktop, hanem mobiloldalakon is, illetve rövid kitekintést teszünk a teljes magyar online piacra is. Az adatsoroknál havi összes adatokat vizsgálunk. A szakma által elfogadott hivatalos mérőrendszer, a Gemius/Ipsos Audience legfrissebb statisztikái alapján jelenleg a piac három legnagyobb szereplője a Femina.hu, Life.hu és Nlcafé.
Vannak olyan oldalak, amelyek desktop-, mobil-, esetleg tabletoldalának látogatottsága külön mérődik. Ezen oldalak látogatottságát nem tudjuk összehasonlítani azokkal, amelyeknél külön történik a különböző platformok mérése. Így elsőként nézzük meg, hogyan alakult februárban a női portálok piaca az összes platformot együttesen nézve.
A három legnagyobb szereplő közül desktop- és mobillátogatottságot együtt vizsgálva az Nlcafé 950 660, a Femina 815 810, míg a Life 607 620 belföldi női látogatót ért el.
Belföldi női oldalletöltésben megfordult a sorrend, a Life 31 157 470, a Femina 29 180 950, míg az Nlcafé 20 293 530 oldalletöltést produkált február hónapban, az összes platformot együttesen nézve.
(A továbbiakban nem kerül bele a statisztikába a Joy.hu, a Noinetcafe.hu, a Wellnesscafe.hu, mivel egybe mérik mobil- és desktopoldalukat.)
Február hónapban csak desktopon az Nlcafét 1 006 750-en látogatták, a Feminát 851 180-an, a Life-ot pedig 775 380-an. Ebben az esetben nincs nem szerinti szűrés, a teljes látogatottság látható.
A belföldi dekstop-oldalletöltést nézve a sorrend megfordult, és a Life került az első helyre, több mint 43 millió oldalletöltéssel, amelyet a Femina követ közel 34 millióval, majd az Nlcafé közel 24 millióval.
Csak női belföldi közönséget vizsgálva egyedi látogatók esetén február hónapban az Nlcafén 622 610 látogató volt, a Feminán 530 910, míg a Life a legnagyobb női elérésű oldaltól 31 százalékkal maradt el, azaz 434 340 női látogatója volt.
A havi összes belföldi női desktop-oldalletöltést nézve a Femina és a Life megelőzte a Centrál Média Csoport portfóliójába tartozó női portált. Ez azt jelenti, hogy a Life-on 27 932 380, a Feminán 23 414 050 oldalletöltés történt február hónapban, ezzel szemben az Nlcafé közel feleannyi oldalletöltést produkált, mint a Life.
Az női oldalak mobilverziói esetén Femina és Nlcafé közel azonos látogatószámot ért el belföldi nők körében, míg a többi szereplő mobillátogatottsága ettől elmaradt.
A belföldi női oldalletöltés tekintetében hasonló a helyzet, mint a mobillátogatottság terén. A Femina és Nlcafé tartalomfogyasztása kimagasló a piac többi szereplőjéhez képest.
Ha a mobilra optimalizált oldalak teljes piacát vizsgáljuk belföldi női közönség esetén, az Nlcafe 328 050 nőt ér el, míg alig lemaradva tőle a Hír24 és a Femina következik 291 500 és 284 900 fős eléréssel.
Belföldi női oldalletöltésben mindössze az Origo előzi meg a Feminát a teljes mobilra optimalizált weboldalak között.