Havi rendszerességgel megjelenő cikksorozatunkban a női portálok elérését vizsgáljuk, többféle megközelítésből. Célunk, hogy átfogó elemzést adjunk az adott piaci helyzetről, és a havi rendszerességgel történő megjelenés segítségével a változásokat is prezentáljuk.
A női site-ok vagy portálok az egyértelműen női célcsoportot megcélzó oldalak, amelyek tematikájukat tekintve a nőket érintő és érdeklő kérdéseket járják körbe. A női portálok piacát nemcsak desktop, és a desktophoz mért tablet forgalmi adatok alapján, hanem az adott portál mobilplatformja esetén is megvizsgáljuk, illetve rövid kitekintést teszünk a magyar tartalmi oldalak teljes mobilpiacára is. Az adatsoroknál havi összes adatokat nézünk.
Az adatsorok a szakma által elfogadott hivatalos mérőrendszer, valamint a Digitális Közönségmérési Tanács - DKT - által jegyzett Gemius Explorer legfrissebb adatai alapján készültek.
A női portálok piacán vannak olyan oldalak, amelyek esetén a desktop- és tablet-, illetve mobillátogatottság egybemérődik, ezeket multiscreen forgalmi adatnak hívjuk, ahol a mérési sajátosságok miatt az eszközök közötti átfedés nem szűrhető. Ebből kifolyólag elfogadott, hogy a külön mért platformok esetén összeadódhatnak a különböző eszközök látogatottsági eredményei, és összevethetőek az eredmények. Így először ezen összesített adatokat vizsgáljuk a márciusi belföldi látogatottságok esetén.
Az összes platform együttes vizsgálata esetén egyértelműen kiemelkedik a piac három legnagyobb szereplője, a Femina.hu, a Life.hu és az Nlcafé. Összes belföldi női egyedi látogató esetén az Nlcafé 909 050, a Femina 879 680, a Life pedig 629 060 egyedi látogatót ért el január hónapban.
Belföldi női oldalletöltést vizsgálva a három legnagyobb szereplő közül is kiemelkedik a Femina.hu január hónapban, amikor 31 284 960 oldalletöltés történt az oldalon. Az Nlcafén emellett 20 338 750, a Life-on pedig 18 971 820 megtekintés volt.
(A továbbiakban nem kerül bele a statisztikába a Joy.hu, a Noinetcafe.hu, a Wellnesscafe.hu, valamint a Kiskegyed.hu, amelyek január hónapban nem mérték külön mobilra optimalizált oldalukat.)
Csak belföldi desktopelérést vizsgálva és nem szerinti szűrést mellőzve az Nlcafét 1 010 520-an látogatták, a Feminát 901 590-en, a Life-ot pedig 794 120-an. Desktopelérés alatt a továbbiakban a desktop- és tableteredményeket értjük.
Ugyanezen feltételek mellett oldalletöltésben változott a sorrend az első két helyen. Januárban a Feminán 38 498 380, a Life-on 30 691 050, míg az Nlcafén 25 909 070 oldalletöltés történt.
Csak belföldi női közönség esetén az Nlcafét 619 900 olvasó látogatta, és attól alig lemaradva a Feminát 574 980, a Life-ot pedig 462 990.
Havi összes belföldi női közönséget vizsgálva desktop-oldalletöltésében szintén változik az első két hely. A Feminán közel 26 millió oldalletöltés volt, míg 37%-kal lemaradva tőle az Nlcafén és Life-on 16,4 millió körüli látogatás történt.
A női portálok mobilverziói esetén is a Femina.hu, a Life.hu és az Nlcafé a három kiemelkedő elérésű oldal. Mobiloldalak havi összes belföldi női látogatóit vizsgálva január hónapban a Feminán 304 700, az Nlcafén 289 150, míg a Life-on 166 070 egyedi látogató volt.
A mobiloldalak oldalletöltésében belföldi női közönséget nézve január hónapban a Femina kiemelkedett a többi oldal közül, több mint 5 439 310 oldalletöltést produkált, míg tőle elmaradva az Nlcafé 3 877 860-at, a Life pedig 2 544 900-at.
Ha a mobilverzióval rendelkező oldalak teljes piacát vizsgáljuk, belföldi női látogatók esetén január hónapban a Femina 304 700 női látogatót ért el, megelőzve az Origót, amelyen 297 140, a Hír24-en pedig 295 750 egyedi látogató volt.
Szintén a belföldi nők körében az összes mobiloldal vizsgálata esetén oldalletöltésben az Origo hírportál kerül az első helyre, azt követi a Femina és az Index.