Részlet a 2015. januári Marketing&Mediaban megjelent, Mobilra váltó látogatók című cikkből. (54.oldal)
- Már évekkel ezelőtt megkezdtük a felkészülést arra, hogy az olvasóink közül egyre többen váltanak valamilyen mobilkészülékre, és elmondhatom, hogy ez meg is valósult. Robbanásszerű növekedést tapasztaltunk a mobilos tartalomfogyasztásban, az okostelefonról érkező látogatók száma 40 százalékkal nőtt, míg a tabletet használóké megháromszorozódott - mondta el Rácz Brigitta, a Femina Média Kft. portfólió igazgatója. Ez a változás azt eredményezte, hogy az asztali gépekről érkező látogatások a Femina.hu forgalmának 60 százalékát adják, és ez a részesedés a folyamatosan növekvő forgalomnak köszönhetően a következő években tovább zsugorodhat.
Tavaly folytatódott az a trend is, hogy az olvasók egyre gyorsabban szeretnének minél több információt befogadni. - Ehhez nekünk és valamennyi piaci szereplőnek is alkalmazkodni kell. Éppen ezért mindenhol érezhető, hogy a rövidebb, informatívabb anyagokra került a hangsúly, és persze nagyon sok kép jelenik meg az oldalakon, amelyek megkönnyítik az információk befogadását - vázolta a helyzetet Rácz Brigitta.
A Femina Média portfólió igazgatója szerint a mobileszközök térhódítása hatalmas változásokat hozott egyéb területeken is, így például az oldal megjelenésének kialakításában, de abban is, ahogyan a várható látogatottságot tervezik. Míg korábban az volt a jellemző, hogy a személyi számítógépes felhasználóknak szánt felület elkészítése után próbálták meg azt adaptálni a mobilkészülékekre, addig ma már minden megújításnál párhuzamos tervezésre van szükség. Vagyis ugyanolyan figyelmet kell fordítani arra is, hogy mobiltelefonra vagy táblagépre optimalizálják az oldalt.
- Míg a PC-s megjelenésnél nyugodtan lehet szerteágazó menürendszert építeni és az egyes cikkeket relevánsan kapcsolódó szolgáltatásokkal is bátran körülvehetjük, addig a mobilos felületen erre nincs lehetőség. Ott az a lényeg, hogy minél egyszerűbb legyen a tálalás. Ez egyben azt is jelenti, hogy máshogy kell továbbvinni az oldalon egy asztali gépről és egy okostelefonról érkező látogatót - mondta el Rácz Brigitta.
A mobileszközök előretörése nagy változást hozott a látogatók bevonzásában is. A Femina Média portfólió igazgatójának közlése szerint a mobilkészülékről érkező felhasználók többsége direkt látogató, emellett egy év alatt 600 százalékkal nőtt azok száma, akik a Facebookon keresztül, de okostelefonon érik el az oldalt.
E-Shoppal nőnek
A Femina.hu átlagos napi látogatószáma egy év alatt 20 százalékkal nőtt, a társaság hirdetési bevétele 15 százalékkal bővült. A Femina Médiánál a tavalyi év elején tulajdonosváltás volt – az alapító Gyulai Györgytől Rácz Brigitta, Szabó Mariann és a HPS Kft. vette meg a vállalatot -, azonban ez a portfólió igazgató közlése szerint nem hozott jelentős változást a napi munkában.
A cég 2013 nyarán indította el e-kereskedelmi szolgáltatását, amely hozta az elvárt eredményeket, azonban úgy érezték, hogy több lehetőség is van benne, ezért tavaly szeptemberben az üzletág dedikált vezetőt kapott. Ennek hatása már érződik, egy év alatt 34 százalékkal nőtt az átlagos kosárérték. A tervek szerint tovább bővítik majd a webáruház kínálatát, az ékszerek, parfümök, kiegészítők mellett olyan termékek jelennek majd meg, amelyek még többnyire hiánycikknek számítanak a netes kínálatban. - Középtávon az a célkitűzés, hogy a FeminaShop a cég teljes bevételének minimum 15 százalékát adja – tette hozzá Rácz Brigitta.