- Te szervezed a három legnagyobb médiaszakmát érintő szakmai rendezvényt minden évben. Összesen hány ember fordul meg ezeken a konferenciákon? A részvevők inkább médiakiadói vagy ügyfél oldalról jönnek?
- A legnagyobb lélekszámot megmozgató konferenciám az Internet Hungary, ami mintegy 1800 embert mozgat meg évente, ennek a budapesti testvére, az Evolution, illetve a Mobile Hungary, mely 700-800 főt vonz be. A legrégebbi konferenciám a Media Hungary, ami idén lesz 20 éves, és amire körülbelül 1400-1500 ember szokott eljönni.
Eleinte csak a kiadók, a médiában dolgozók és az ügynökségek képviselték magunkat a szakmai eseményeken, de az elmúlt 3-4 évben kezdtek megjelenni a hirdetők is, ami segített abban, hogy ne váljanak belterjessé. Most már azt mondhatom, hogy 50-60%-ban ügynökség és média, 40-50%-ban pedig ügyféloldalról jönnek a résztvevők így nagyon színes a résztvevői paletta.
- A konferencia témáit hogyan gyűjtöd, hogyan rakod össze a programot?
- Rendszeresen olvasom a hazai és a külföldi médiát, ezen kívül rengeteg riportot készítek olyan szakemberekkel, akik a saját területükön elismertek és meghatározó a véleményük, így ezen inputok segítségével írom meg és szerkesztem össze a programot. Ezt követően opponens szerkesztőimmel finom-hangoljuk ezt, majd pedig kiválasztjuk az előadókat. Nem mondom, hogy nem lehet bejelentkezni hozzánk egy-egy ütős témával, de sokkal nagybb szerencséje van az illetőnek, ha pont azzal a témával keres meg, amit előre elterveztünk.
- A legközelebbi konferencia az Evolution&Mobile Hungary, miért érdemes részt venni ezen a rendezvényen?
- A két napos Evolution és Mobile Hungary konferencián mindkét nap négy-négy teljesen különböző tematikát dolgozunk fel, így akár azt is tudnám mondani, hogy nyolc különálló konferenciát kap az ide látogató. Úgynevezett „education workshop”, tehát esettanulmányokra épülő jellegükből adódóan olyan témákkal foglalkozunk, melyeket a magyar szakmai gyakorlati életből merítünk, emellett egy kicsit a jövőbe is megpróbálunk kitekinteni olyan példákon keresztül, melyek már megvalósulni látszanak itthon is.
Külön terem lesz a legfontosabb húzótrendeknek, így az 1-es teremben például a social média lehetőségeit járjuk majd körbe, hiszen egy olyan eszköz van a kezünkben, mellyel azon kívül, hogy személyes vagy üzleti brand építhető, figyelhető a konkurencia vagy éppen forgalomterelésre használható, már kereskedni is lehet rajta keresztül, így mindenképpen lehet konverziót is mérni.
A 2-es terem a display és az rtb találkozásáról fog szólni, ahol esettanulmányokon keresztül olyan performancia eszközöket vizsgálunk, mint például hogyan lehet a tőzsdei robotok működési elvét érvényesíteni a digitális hirdetési eszközök világában.
A 3-mas terem a Magyar Marketing Szövetség által minden évben kiadott reklámköltési mutatókra koncentrál, hiszen sok marketing szakember tervez és dönt ezek alapján. A reklámtorta múlt évi arányait vesszük górcső alá és kielemezzük a lehetőségeket.
Végül, de nem utolsó sorban, a 4-es teremben az automatizációs rendszerek humán erőforrásra gyakorolt hatásairól lesz szó, ami szintén nagyon aktuális és izgalmas tematika.
- Mi a helyzet a Mobile Hungary-vel? Mik lesznek a négy terem húzótémái?
- A Mobile Hungary-n többek között szó lesz az appokra specializált start-upokról, az online hirdetés és tartalom kapcsolatáról és az üzleti modellek kialakításáról. Szintén a tartalomhoz kapcsolódóan a mobilon való keresőoptimalizálás és keresőmarketing is fontos téma lesz, mivel ma Magyarországon már több mobil készülék van, mint amennyi lakos, így gyakorlatilag bárki elérhető mobilon, ezért fontos a targetálás és a láthatóság. Emellett fontos téma lesz még a fogyasztói hűség kialakítása a digitális térben is.
- Ha már itt tartunk, Neked milyen okostelefonod van és miket használsz rajta? Szerinted van élet az okosmobilon túl?
- Számomra már nincs élet az iPhone6+-omon túl, a mindennapjaim szinte minden szeletében jelen van, akár egy „e-élettárs”: kutyasétáltatás közben méri, hány kalóriát égettem el, távfelügyelet segítségével figyel az otthonomra, szabályozza a fűtést, segít a főzésben, egyszerre TV, rádió és a reggeli újság és akkor az olyan, az early adapterek számára közhelynek számító dolgokat még nem is említettem, mint navigáció, CRM adatbázis, vagy az aktív szabadidő eltöltését segítő alkalmazások. Az mobiltelefont telefonálásra egyre kevésbé használom, sokat olvasó és böngésző ember vagyok, főként ezt a célt szolgálja a készülékem is.
- Annak ellenére, hogy a tartalomfogyasztás kétség kívül berobbant a mobil eszközökön, addig a hirdetési hajlandóság egyáltalán nem tart itt Magyarországon. Milyen gátakat látsz itthon? Mitől tarthatnak a hirdetők?
- Azt gondolom, hogy a legnagyobb gát a bizalom hiánya és a hatékonyság rossz prezentálása. Attól, hogy mindenkinek ott a telefon a kezében, automatikusan nem fog megnőni a hirdetők bizalma, ezen kívül az üzleti modell sincs tökéletesen kiforrva.
Az is tény viszont, hogy sokkal munkásabb egy hatékony mobilkampányt felépíteni, mintha csak desktopon futtatnánk azt. Azt gondolom, hogy ez valóban csak most fog kiforrni, a piac ki fogja erőltetni és 1-2 év múlva már teljesen másról fogunk beszélni.