A CEMP az akvizícióval az ország legnagyobb eléréssel* bíró női online portfólióját hozta létre.
Az akvizíciónak köszönhetően a havi szinten közel 870 ezres belföldi webes és 419 ezres mobil olvasótáborral rendelkező Femina network (Femina.hu, Retikül.hu, Nőifriss.hu és mobilwebverzióik), valamint a szintén a CEMP portfóliójába tartozó, havi 396 ezer belföldi webes és 131 ezres mobil egyedi látogatót számláló Dívány.hu keresztolvasottsággal csökkentett együttes elérése desktopon és tableten meghaladja az 1,1 millió egyedi látogatót, mobilon pedig a 504 ezres olvasótábort. A női portálok piacán a legnagyobb elérést ezzel a CEMP portfóliója biztosítja Magyarországon.
A CEMP a Femina Média Kft.-t két magánszemélytől, Rácz Brigittától és Szabó Marianntól, illetve egy pénzügyi befektetőtől, a HPS Kft.-től vásárolta meg.
A Spéder Zoltán többségi tulajdonában lévő CEMP a Femina Média megvásárlásával folytatja az évek óta lépésenként végrehajtott építkezést, melynek célja, hogy a magyar online tartalomszolgáltató piacon az általa kiválasztott szegmensekben meghatározó pozíciót szerezzen. A közéleti, üzleti és kulturális tematika mellett, amelyekben már eddig is piacvezető volt, most a női szegmensben is az első helyre került, és tovább erősítette pozícióját az online piacon.
A Femina Média Kft. által üzemeltetett FeminaShop.hu webáruház a jövőben is önállóan működik majd tovább, és a logisztikai és beszerzési területén számíthat a Libri-Shopline támogatására.
"Számtalan megkeresést kaptunk az elmúlt évek folyamán, de a CEMP-nél erősebb szakmai partnert nem találhattunk volna, az együttműködés jó alap számunkra a további fejlődéshez. Az akvizícióval tovább erősödhet a Femina oldalak piaci pozíciója" - mondta el Rácz Brigitta, a Femina Média portfólió igazgatója.
Burányi Róbert ügyvezető igazgató, Rácz Brigitta portfólió igazgató és Szabó Mariann értékesítési igazgató közösen irányítják tovább a kiadó stratégiai tevékenységét.
Femina network és Dívány.hu: Magyarország legnagyobb elérésű női portfóliója egy helyen
Az akvizíció eredményeképpen a Femina.hu nagy létszámú, legnőiesebb elérését jól kiegészíti a Dívány.hu nagy vásárlóerővel rendelkező, prémium látogatótábora. A CEMP mindegyik márkát hosszú távon is önállóan kívánja tartani, és a saját szegmensükben tovább erősíteni azokat. Ehhez mindkét szerkesztőség összes munkatársának munkájára számít, és fenn kívánja tartani a szerkesztőségek jelenlegi függetlenségét is. A CEMP - holdingstruktúrájának és működési filozófiájának megfelelően - önálló profitcentrumként működteti tovább a Femina Média kiadót.
Stratégiai cél a növekedés és a meglévő kiadványok értéknövelő fejlesztése is
A Femina Média kiadó megvásárlása kapcsán Spéder Zoltán, a CEMP elnöke kijelentette: "A piac az elmúlt években világosan megismerhette a Közép-európai Média és Kiadó Zrt. stratégiáját, melynek célja az ország egyik leghatékonyabb magyar tulajdonú online tartalomszolgáltató, illetve médiacsoportjának a létrehozása. A hosszú távú stratégia egyik eleme a folyamatos, értékteremtő portfólióbővítés. Ebbe a láncba illeszkedik a Port.hu és a Libri Média tavalyi, illetve a Femina Média idei megvásárlása. A másik, ugyanilyen fontos stratégiai cél a CEMP-csoport alapvető profilját meghatározó, piacvezetői prémium kiadványok továbbfejlesztése, piaci pozíciójuk, elérésük és üzleti hatékonyságuk növelése. Ide tartozik az Index többszörösen díjazott új arculatának kialakítása, a Portfolio.hu, a Pénzcentrum.hu és a Napi.hu megújítása, az InfoRádió-val kialakított szinergiák egyre hatékonyabb kihasználása" - tette hozzá a CEMP-csoport elnöke.
Budapest, 2015. február 18.
*A horizontális női portálok 2014. december havi 15+ belföldi látogatószáma alapján
Adatok forrása: DKT/gA 2014. december 15+ belföldi webes (desktop+tablet) valós felhasználó (RU) és mobil (mobilweb, alkalmazások nélkül) valós felhasználó (MRU).
További információ: Buzder Gábor, CEMP buzder.gabor@cemp.hu 06-20-779-64-31