Az első évben rengeteg változás, fejlesztés történt a FeminaShop életében, ezért szeretnénk röviden bemutatni, hogy honnan indult, hová jutott egy év alatt a webshop, és milyen terveink vannak a jövőre nézve.
Minőségi olvasók, minőségi vásárlók
A webáruház indításának ötletét részben az adta, hogy a Femina Media az elmúlt 8 évben egy olyan stabil, havi több mint 2,1 milliós* olvasóbázist épített ki, akik kiemelten érdeklődnek a divat, szépség témák iránt, és akik számára fontos a minőség. Emellett a partnereink hirdetéskiszolgálása során tapasztalt kimagasló vásárlási konverziós eredményekből logikusan következett egy kifejezetten az olvasóink igényeire szabott saját online bolt megnyitása.
A felépített, erős Femina márkanévnek köszönhetően tapasztaljuk, hogy vevőink bíznak a brandben, ami már az első megrendelésnél is megkönnyíti a vásárlási döntést, ez hatalmas előny a piacon megtalálható versenytárs webshopokhoz képest. Büszkék vagyunk arra, hogy a FeminaShop mind a termékek, mind a megrendeléshez kapcsolódó szolgáltatások tekintetében prémium színvonalat képvisel, ezt igazolják a vásárlói visszajelzések is - mondta el Donka Lili, a Femina Media B2C marketingese, aki többek között a FeminaShop marketingjéért is felelős.
FeminaShop akkor és most
A 2013. augusztusi induláshoz képest több mint tízszeresére nőtt a FeminaShop kínálata: jelenleg 4300 termék közül válogathatnak vásárlóink. Nemcsak darabszámban, hanem vevőink igényeire reagálva termékcsoportok tekintetében is szélesedett a választék, hiszen induláskor háromféle kategóriában: bizsuk, Swarovski® Elements kristályos és féldrágaköves ékszerek között szemezgethettek a látogatók, mára ez a vásárlói igényekre reagálva nemzetközi brandek ékszereivel, kiegészítőkkel, ajándékcsomagokkal, ékszerszettekkel, arany-, ezüst-, drágaköves, igazgyöngy termékekkel bővült.
A webáruház első születésnapja nagy változást hozott a FeminaShop életébe, hiszen pontosan egy évvel a nyitás után a kiegészítők és ékszerek mellett a parfümök is megjelentek a kínálatban. Emellett elindult az ezotéria kategória bevezetése, melyben különleges kiegészítőket, szobrokat és szerencsetárgyakat vásárolhatnak az érdeklődők.
Kommunikációs stratégia
Fontosnak tartjuk a folyamatos, jól felépített kommunikációt, ezért a portfólión belüli online kampányokat ATL jelenléttel támogatjuk, így erősítve a reklámüzenetet célcsoportunkban. Ennek érdekében több országos televízióval, rádióval, printmagazinnal és rendezvényszervező céggel alakítottunk ki egész éves együttműködést. Kiemelten készülünk a karácsonyra, ebben az időszakban szeretnénk különleges ajánlatainkat, új termékkategóriáinkat minél több csatornán, célzottan kommunikálni.
Fejlesztések és tervek
A közeljövőben elsősorban a weboldal megjelenése változik némiképp, hiszen fejlesztői csapatunk szorgosan dolgozik a reszponzív oldal elkészítésén, amivel a mobileszközökről böngésző vásárlóinknak kedvezünk. Emellett a Parfüm és az Ezotéria kategória kiemelt megjelenést kap majd az oldalon, ezen dolgozunk most - mondta el Horváth Júlia fejlesztési vezető a jelenleg folyó fejlesztésekről.
A következő években fontosnak tartjuk, hogy a portfóliónk tartalmi oldalait felkereső, külföldön élő magyarokhoz is eljuttassuk a FeminaShop hírét, különösen az európai szállítást szeretnénk tovább erősíteni, hiszen még rengeteg kiaknázatlan területet találtunk. Szintén hosszú távú terveink között szerepel a teljes perszonalizálás - ezáltal pedig a kosárérték folyamatos növelése - a shophoz kapcsolódó marketinges területeken, a termékpaletta, valamint a termékcsoportok további bővítése, de például már most olyan megállapodásokon is dolgozunk, ahol a FeminaShopon keresztül vezetnénk be itthon még nem kapható, ám világszerte nagy népszerűségnek örvendő exkluzív brandeket - árulta el a webáruház hosszú távú terveiről Rácz Brigitta, a Femina Media lapigazgatója.
*(Forrás: Webaudit 2014. január-június adatok)