Ügynökségi sorozatunk folytatásaként a MediaCom egyik tervezőjét, Pásztó Nórát kérdeztük a médiatípusok hatékonyságáról és kedvenc kampányáról, ezúttal a banki-biztosítási szektor kapcsán. A sorozat korábbi részeiben Héjjas Emesével, a Vizeum Hungary senior digitális médiatervezőjével és Bacsa Péterrel, az OMD account managerével beszélgettünk az élelmiszer-, illetve a szépségápolási szektor kommunikációs sajátosságairól.
- Melyik médiatípust tartják a leghatékonyabbnak, amit mindig kérnek a médiatervbe ezek az ügyfelek? Miért?
- Mint a legtöbb szektor, így a banki-biztosítási szektor esetében is az online kampányok mára már alapvető részét képezik a kommunikációs stratégiának. Ez azzal magyarázható, hogy még inkább elengedhetetlenné vált, hogy menet közben bármikor beavatkozhassunk és ha szükség adódna rá, módosítsunk a nagyobb kampányhatékonyság érdekében. Ezt a fajta rugalmasságot nem sok más médiatípus tudja számunkra ennyire könnyen, és ami talán még ennél is fontosabb ennyire gyorsan biztosítani.
- Az online lehetőségek közül melyek azok, amik mindig szerepelnek a médiatervben?
- A szektor speciális jellegéből adódóan az ügyfelek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a performance alapú kampányokra. Az igény természetesen eddig is megvolt arra, hogy minél részletesebben láthassuk, hogy a biztosításkötési folyamat egyes fázisaiban milyen mértékben érjük el a felhasználókat és a további kommunikációt ennek megfelelően alakítsuk ki, azonban ez egyre inkább kiegészül azzal, hogy valóban csak azokért a felhasználókért fizessen az ügyfél, aki a folyamat végén megköti a biztosítást.
- Melyik volt a legkedvesebb kampányod a tavalyi évben a biztosítási ügyfelednél és miért?
- Bár csak tavaly év vége felé került hozzám az Allianz mint ügyfél, ezért sajnos nem igazán nyílt lehetőségem az év első felében futó kampányok tervezésébe belefolyni, de az év végén futó őszi eGFB kampányt mindenképpen megemlíteném a kedvenceim között. Egy meglehetősen komplex, több online eszközt felvonultató kampány volt, ami remek lehetőséget nyújtott a kísérletezésre, hogy lássuk a célcsoportunk esetében mi működik jobban vagy éppen mi az ami kevésbé. Ezen értékes tapasztalatok nagyban hozzájárulnak a jövőbeli még hatékonyabb kampánytervezéshez.
Az eladástámogató hirdetési modell alkalmazása, azaz a performance alapú kampánytípusok az átklikkelési és konverziós ráták pontos mérése mellett lehetséges, mely megoldások kivitelezésében természetesen a Femina Media csapata is segítséget tud nyújtani.