- Hogy látod, a site 2011-es indulása óta mennyiben változtak az olvasók elvárásai a Retikül tartalmával kapcsolatban?
- Nemcsak az olvasói szokások változtak 2011 óta, de a nők szépségápoláshoz és divathoz fűződő attitűdje is. Egyre inkább elterjedt az úgynevezett Do It Yourself, azaz DIY forradalom, hiszen az emberek rájöttek, hogy amellett, hogy sok dolgot otthon is el tudnak készíteni, sok esetben kreatívabb és személyre szabottabb a saját kivitelezés. Emellett az olvasók nyitottak a terméktesztekre és a személyes véleménynyilvánításra, igénylik a trendelőrejelzéseket, fogékonyak az ajánlásainkra is és nagyon divatérzékenyek.
- Miben különbözik a Retikül a Feminától? Ott is foglalkoztok esküvő témával?
- A Retikül nem klasszikus női oldal, hanem beauty site, ahol a divat és szépségápolás mellett jelen van a személyes véleményünk is. Ebben nemcsak a Feminától üt el, de a Szépség rovattól is, hiszen szegmentáltabb a témaválasztás, sok apróság megjelenik, ami a Feminán már nem férne be az eltérő célcsoport miatt, például az haute couture beszámolók, terméktesztek.
- A Retikül.hu divat- és beauty site-on tavaly tavasszal tartalmi finomhangolás történt, állandó tematikaként elindult az Esküvő rovat. Hogy alakult az elmúlt év az új rovat szempontjából?
- Az esküvő téma szinte minden nőt érdekel, így akkor is szívesen időznek a rovatban, ha még nincs kilátásban lánykérés, de a célcsoport alapvetően a már kitűzött esküvő előtt álló hölgyek. Kevésbé a romantikus, mint inkább a praktikus oldaláról szerettük volna megközelíteni a témát. Látogatóink többek között arról olvashatnak, hogy milyen ruha illik az alakjukra, miken érdemes vagy éppen nem érdemes spórolni, hogyan dekoráljanak a nagy napon vagy hogyan kalkulálják ki az esküvői büdzsét.
Úgy állítjuk össze a tartalmat, hogy aki a rovatra kattint, minden szükséges információt megtaláljon, és annyi impulzust kapjon, hogy akár meg is tudja szervezni az esküvőjét. Rétegtémáról beszélünk, a hirdetők valóban a nagyon szűk célcsoportjukat tudják elérni igényes, letisztult környezetben. A statisztikák azt mutatják, hogy sikerült megszólítani azokat a nőket, akik fokozottan érdeklődnek a téma iránt. Mostanra havi szinten 25 ezer potenciális menyasszony olvassa a tartalmat, az egy főre jutó napi átlag 7-8 oldalletöltésből pedig látszik, hogy sok időt is töltenek a rovatban, így abszolút elégedettek vagyunk, de természetesen vannak további terveink.