Kutatásunkban több mint négyezer, túlnyomórészben 25-62 év közötti családos, budapesti, vagy városi lakosú nők vettek részt, akiknek fele diplomás, háromnegyedük pedig gazdaságilag aktív, tehát affinis és fizetőképes célcsoportot alkotnak. Olvassa el ízelítőnket, ha pedig kíváncsi, mennyit költenek és mik a döntő szempontok az autóvásárlás során, vegye fel velünk a kapcsolatot az ingyenes kutatási eredményekért!
Minden második olvasónk legalább 2 autóval rendelkezik
A válaszadók 85%-a rendelkezik jogosítvánnyal, háromnegyedük pedig legalább heti rendszerességgel ül a volán mögé. Saját gépjárművel tíz olvasónkból kilenc rendelkezik, négy pedig legalább kettővel, vagy többel is.
Érdekesség, hogy minden második olvasónk tervezi, hogy a következő 2 évben lecseréli autóját, elmondásuk szerint pedig leginkább márkakereskedésben vásárolnak új, vagy használt autót, ami azt mutatja, hogy fontos a brand értéke a bizalom és a garancia miatt. Az is kiderült, hogy a válaszadók nagy része kisautót, kombit, sedant vásárolna, de egyterűben és terepjáróban is sokan gondolkodnak.
Ki és miben dönt?
A kutatás szerint demokrácia van a párok között az autóvásárlásban, hiszen 81%-ban közösen döntenek, sőt tíz olvasónkból egy még gyerekeit is megkérdezi a választás előtt. Elenyésző az az eset, amikor kizárólag csak a férfi döntene a vásárlás során, mely még a 20%-ot sem éri el. Az is kiderült, hogy a nők véleményét már nem csak a színválasztásban kérik ki, hanem az ár-érték arány, a gazdaságosság, a márka, a típus és az extra felszereltség mérlegelésénél is kiemelkedően fontos a döntésben való részvételük.
Hol tájékozódnak autóvásárlás előtt?
A válaszadók közel háromnegyede internetes portálokon (hír-, és egyéb lifestyle oldalakon) tájékozódik autóvásárlás előtt, ezt követően mennek csak el személyesen egy márkakereskedésbe, vagy nézik meg az adott márka hivatalos weboldalát.
Érdekesség, hogy az internetes tematikus, autós magazinokból mindössze tízből három tájékozódik, szintén ilyen arányban ismerőstől, baráttól, vagy autószerelőtől szerzik be az információkat. A hagyományos médiacsatornák, mint a print, TV, rádió, vagy óriásplakátok átlag 2% körüli részesedéssel szerepelnek csak a források között, ami azt mutatja, hogy a fogyasztók egyre kevésbé elégszenek meg az egyoldalú információáramlással,mindinkább interaktív, bevonódást elősegítő csatornákat részesítenek előnyben.
Ha kíváncsi, mekkora összeget hajlandóak autóvásárlásra költeni olvasóink, illetve melyek a legfontosabb szempontok számunkra a döntéshozás során, vegye fel velünk a kapcsolatot és a kutatási eredményeket ingyenesen biztosítjuk az Ön számára!