A konferencián 21 olyan szaktekintély, köztük piackutatók, reklámszakértők, médiaszakemberek mutatták be a tudatos fogyasztót elérő eszközöket és útvonalakat, mint például a GfK Hungária, az NRC, az Avantgarde PR, a Republic of Art, az MR1- Kossuth Rádió és a Femina Media.
Szabó Mariann, a Femina Media értékesítési vezetője a Kutatócentrum statisztikája alapján megállapította, hogy a háztartási vásárlások döntéshozói 85%-ban a nők, ha például mobiltelefon, háztartási gép, vagy lakberendezési termék vásárlásáról van szó. Érdekesség továbbá, hogy a számítástechnikai eszköz, vagy családi autó vételénél is több mint 50%-ban van szerepe a női döntéshozatalnak. Ezt támasztja alá az is, hogy a reklámok nagy része ma a nőknek szól, hiszen igen értékes célcsoportnak számítanak.
A női döntéshozatal leginkább emocionális alapon történik és éppen ezért nagyon magas az impulzív vásárlások aránya. A VMR 2012-es statisztikája alapján a Femina Media olvasóinak több mint fele vásárolt az elmúlt fél évben online és az is kiemelkedően fontos adat, hogy vásárlás előtt 10 olvasóból 8 interneten tájékozódik a kiválasztott termékről. A szakember tapasztalatai szerint az internetes fogyasztó konkrét problémára, felmerülő igényeire vár megoldást, és keresi az adott témához kapcsolódó információkat, véleményt nyilvánít, kedveli a szavazásokat, nyereményjátékokat és a képes, videós anyagokat. A Femina Media, portfóliójában számos ilyen típusú egyedi kampányt kivitelezett már, ilyen volt többek között a Turbó diétának szervezett Fogyj velünk! program, a TV Paprika csatornával közös Séfpárbaj kampány, vagy a Rama margarinnal közös Gyerekszáj projekt.
Az NRC felmérése szerint a 30 év alattiak közül 10 emberből 9 aktívan internetezik. Mariann az előadásában azt is kiemelte, az internetes fogyasztóra jellemző, hogy különböző médiatípusokat egyidőben fogyaszt: a modern női fogyasztók 61%-a tévénézés közben az interneten szörföl, nézelődik. Érdekesség továbbá, hogy minden 4. internethasználónak van okostelefonja, háromnegyedük pedig rendszeresen böngészi a webet ezen keresztül.*
Szabó Mariann a konferencia hallgatóságát saját tapasztalatai alapján gyakorlati példákkal segítette, melyből kiderült, hogy a női fogyasztó a rövid, egyértelmű üzenetekre, hívószavakra reagál, ezért érdemes törekedni a figyelemfelkeltő, lényegre törő megfogalmazásra és a pozitív töltetű kifejezések, látványos képi elemek használatára.
Forrás: Media Meshing: Meet Europe’s media multi-taskers, Microsoft Advertising, NRC