A Femina.hu tovább növelte piacvezető szerepét

A statisztikai adatokat vizsgálva női portálunk olvasóinak 99%-a a cikkek, és nem a szolgáltatások miatt látogatja a site-ot, ami kiemelkedő tartalom- és hirdetésfogyasztást jelent a női online magazinok piacán.

Egy magazinjellegű portál értékét alapvetően a közölt tartalom minősége és egyedisége határozza meg, hiszen a tartalom az, amivel az olvasók igényeit napi szinten kiszolgálja. A Femina tudatosan igyekszik megfelelni ennek az elvárásnak: nálunk nemcsak a hagyományos női témák, mint a szépségápolás vagy a párkapcsolati tanácsadás szerepelnek a palettán, hanem - a női weboldalak között egyedüliként - politikai és közéleti eseményekkel is kiemelten foglalkozunk.

A statisztikák azt mutatják, hogy megéri az erőfeszítés és a professzionális tartalomgyártás: a változatos tematikának és a minőségi cikkeknek, képes anyagoknak köszönhetően kiemelkedően magas a tartalomfogyasztás az oldalon, amit egyértelműen megmutat az oldalletöltések száma is.

Magas oldalletöltés = magas tartalomfogyasztás

Bár a 2013 januárjától júniusig terjedő időszakban némileg mérséklődött az oldalletöltések száma a Femina.hu-n, még így is kiemelkedik a versenytársak közül. Még szembetűnőbb a Femina piacvezető szerepe az oldalletöltések tekintetében, ha megvizsgáljuk az egy felhasználóra eső oldalletöltések számát. Míg versenytársaink esetében egy átlagos látogató naponta - kerekítve - 3 oldalt tölt le (Nlcafe: 2,94; Life: 3,40), a Feminát tekintve ez a szám a duplája: egy Femina-olvasó átlagosan több mint 6 oldalt böngész a látogatása alkalmával (Femina: 6,39).*

Magas tartalomfogyasztás = magas hirdetésfogyasztás

Természetesen nemcsak az olvasók szempontjából fontos a minőségi tartalom, a magas tartalomfogyasztás egyúttal magas hirdetésfogyasztással jár. A látogató ugyanis az oldalon eltöltött idő alatt minden egyes oldalletöltésnél találkozik egy-egy hirdetéssel - egy Femina-olvasó tehát átlagban 6-szor -, ráadásul releváns tartalmi környezetben. Ennek következményeként a hirdetés üzenete hatékonyabban eljut a felhasználóhoz, növelve ezzel az átkattintás valószínűségét is, ami még eredményesebbé tehet egy kampányt.

Tényleges tartalomfogyasztás vs. site-összlátogatószám

Az OPA mérőrendszerében 2013 januárjáig elérhető volt az egyes weboldalak tartalmi és szolgáltatási rovatok szerinti látogatószámának lebontása, így egyértelműen lekérhetőek voltak adatok arra vonatkozóan, hogy a Femina, illetve az Nlcafe összes látogatói közül mennyi a tényleges tartalomfogyasztó, és hányan használják inkább az egyes site-ok szolgáltatásait. Az így kapott eredményt 2013 januárjában publikáltuk is.

Január óta már csak az összesített adatok állnak rendelkezésünkre, feltételezhető, hogy az eltelt fél év alatt sem változtak lényegesen az olvasói szokások. A következő elemzésünk az előző év trendvonalára épül, ebből következtetünk 2013 első félévének tartalomfogyasztására.

A 2012. augusztus-decemberi adatokat alapul véve a Femina.hu-t látogatók 99%-a fogyasztott tartalmat, míg ez a szám az Nlcafe.hu-n 69%.

A 2013. január-júniusi időszakot vizsgálva valószínűsíthető, hogy az Nlcafe átlagos havi összfelhasználójából, mely 1 494 403 egyedi látogató volt, a tartalmat fogyasztó felhasználó becslésünk szerint 69%, vagyis 1 033 679 egyedi látogató.

A Femina esetében ugyanezen időszakban az átlag havi összfelhasználó 1 257 435, ebből tartalmat fogyasztó 99%, azaz 1 249 010 egyedi látogató volt.*

Ha feltételezzük, hogy az előző év trendje idén is folytatódik, és összevetjük a két számot, akkor megállapítható, hogy tartalomfogyasztásban a Femina továbbra is egyértelműen az első helyen áll, és szilárdan őrzi pozícióját.

*Megjegyzések:
A látogatottsági statisztikák az egyedi látogatók esetében júniusra még becsült adatok (RUest), hiszen a Gemius OPA-ban még nem állnak rendelkezésre a valódi (RU) látogatószámok.

Felhívjuk figyelmedet, hogy az e-mailben megadott adataidat az adatvédelmi tájékoztatóban leírtak alajpán kezeljük. Amennyiben ezt elfogadod, kattints a rendben gombra.

süti beállítások módosítása