- Egy évvel ezelőtt indult a Retikül.hu, melynek a kiépítésében Te is aktív szerepet játszottál. Hogyan értékeled az évet?
- Ez az év az útkeresés éve volt, de szerintem ez minden új terméknél így van. Azt kell, hogy mondjam, a Retikül iránti kiemelt olvasói érdeklődés felülmúlta a várakozásaimat. Különösen örülök neki, hogy a merész grafikai elemeket és tematikus tartalmat jól fogadta a közönség. A site elindítása kiadói szinten is teljesen új koncepció volt, szerettük volna megszólítani a prémium minőségű szépségápolás és divat iránt érdeklődő nőket, akik fogékonyak a kicsit extravagánsabb, egyedibb tartalmakra, melyek nem feltétlenül férnek bele egy klasszikus női portál rovatába.
Főszerkesztőként ez volt az első évem, de mivel 2007 óta a Femina.hu vezető szerkesztői pozícióját is betöltöm, ennek köszönhetően már gyakorlott voltam a szerkesztőség irányításában. Természetesen a nulláról felépíteni egy site-ot egészen más, hiszen formába kellett önteni az ötleteket, ki kellett jelölni az irányt, a célcsoportot akikhez szólunk, meg kellett határozni az arculatot, a tartalmat is. Maga a site elindítása 2-3 hónapos munkafolyamat volt a profi fejlesztési- és szerkesztőségi csapatnak köszönhetően, 2011 decemberében gördülékenyen elindult a Retikül.
- Mit tartasz a Retikül legnagyobb erősségeinek?
- Nagyon fontosnak tartottam a site kialakításánál, hogy a képek az oldal élő részei legyenek, szorosan kapcsolódjanak a tartalomhoz, sőt a képek adják a tartalmat, és ne csupán illusztrációként szolgáljanak, és ennek köszönhetően az olvasók szívesen időzzenek a Retikülön, minél több oldalt megtekintve. A színvonalas és kiemelkedő látványvilággal megtámogatott tartalom ugyanis folyamatosan viszi tovább az olvasót.
Büszke vagyok arra, hogy hazai divattal, dizájnerekkel is rendszeresen foglalkozunk és továbbra is koncepció lesz a magyar tehetségek bemutatása. A site abból a szempontból is hiánypótló, hogy ennyire tematikus, csak divattal és szépségápolással foglalkozó női oldal nincs több Magyarországon, hiszen a legtöbb nőknek szóló portál életmód témára fókuszál, illetve sztár hírekkel is foglalkozik. Utóbbiak nálunk is megjelennek, de csak is a témába vágóan.
- Van esetleg más tartalmi érdekesség?
- Már az első évben jelentkeztünk különböző évszakokhoz kapcsolódó rovatokkal, hiszen a trendek is megújulnak háromhavonta – ilyen volt a Tavaszi, a Nyári és az Őszi kollekciók is - melyekről önálló rovaton belül összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat, így az olvasók koncentráltan megkapták a legfrissebb információkat az aktuális divatról.
A Retikül így olyan, mint egy beauty-csatorna, csak és kizárólag ezzel a szűk, mégis sokrétű témával foglalkozunk a site-on, és könnyen elérjük azokat, akik szívesen költenek is az adott területen.
- Hogyan építitek a Retikül brandjét? Milyen csatornákat használtok?
- A márka bevezetése kapcsán több országos print- és rádiókampányunk is volt, emellett fontosnak tartjuk a célcsoportunk megszólítása és elérése miatt a közösségi médiás csatornák használatát is. Aktívan kommunikálunk a folyamatosan növekvő számú, jelenleg több mint 5500 Facebook rajongónk felé, emellett elindítottuk Pinterest profilunkat is, ami tökéletesen illeszkedik a Retikül profiljához, hiszen a képnézegetésről szól. A Feminához hasonlóan a Retikülön is bevezettük a Facebook Reader alkalmazást, melynek segítségével az olvasók anélkül osztják meg a cikkeket a barátaikkal, hogy külön like-olniuk kellene az adott tartalmat.
A Retikül brandépítés szempontjából szerencsés helyzetben van, hiszen egy kiemelkedő elérésű, női portál kistestvére, így a márka piaci bevezetésében is fontos kommunikációs pillér volt a Femina.hu.
- Kiket tekintesz versenytársaknak?
- A Retikül tartalmi és design szempontból is egyedi a női site-ok piacán, hiszen célzottan csak a hazai és nemzetközi divat-trendek és minőségi szépségápolás iránt érdeklődő nőket látjuk el aktuális és friss tartalommal.
A Glamouronline-t tudnám kiemelni a többi közül, ők is kiemelten foglalkoznak ezekkel a témákkal, nagyon aktuálisak, de náluk is megjelennek a klasszikus életmód témák, szerelem, diéta, ahogy a Joy.hu-n is. A Vanity.hu-t említeném még, de náluk teljesen más a koncepció, a tartalom ott picit háttérbe szorul.
- Hogyan tudnál körülírni egy átlagos Retikül olvasót?
- 25-35 év közötti nő, akinek a divat és szépségápolás áthatja a hétköznapjait, szeret inspirálódni és szívesen költ minőségi termékekre, egyedi darabokra. Magára nagyon igényes és általában tájékozódik mielőtt vásárol, vagy elkezd használni valamit.
- Mobil eszközökön is elérhető a site?
- HTML megjelenítésekre képes mobiltelefonokra és okoskészülékekre is optimalizáltuk az oldalt, lépést tartva a mobil eszközökön egyre inkább terjedő tartalomfogyasztással. A site felépítésénél is a magas fokú vizuális élményre és minőségi képi világra törekszünk, a tapasztalatunk pedig az, hogy január óta megnégyszereződött a mobil eszközökről érkező látogatók száma. A tervek között szerepel természetesen a Retikül tablet verzióra való optimalizálása is.
- Hogyan látod a Retikül jövőjét? Mik a tervek?
- Új termékről lévén szó elsődleges célunk a pozícióerősítés, illetve az, hogy még ismertebbé tegyük a márkát a célcsoport körében és erős visszatérő látogatói bázist építsünk ki. Személyes vágyam, hogy a Retikül sajátos, könnyen felismerhető stílussal ivódjon bele a divat iránt érdeklődő nők tudatába.
Tervekből és ötletekből nem szenvedünk hiányt és továbbra is arra törekszünk, hogy egyedi és hiánypótló tartalmat biztosítsunk a hazai és nemzetközi szépségtrendek szerelmeseinek.