Egy weboldal szempontjából nem csak az a fontos, hogy saját magához képest folyamatosan fejlődjön, hanem hogy a versenytársakkal is rendszeresen összevesse eredményeit.
A most következő rövid elemzésben a hazai piac három meghatározó női site-ját vettük górcső alá három szempontból, hogy közelebbről is megnézzük, milyen változásokat hozott a 2012-es év az Nlcafe.hu, a Life.hu és a Femina.hu életébe.
Havi UU – az össz. látogatószám változása
A havi össz. látogatószám tekintetében elmondható, hogy továbbra is az Nlcafe.hu vezeti a női piacot, ugyanakkor 2012 márciusában a Femina.hu az Nlcafe.hu
1 360 242 UU-ja mögé, a második helyre lépett 1 078 722 látogatójával, míg a Life.hu 1 038 363 látogatóval a harmadik helyre került.
Ezt a pozíciót őrzik a vizsgált női oldalak az áprilisra becsült számok alapján is.
Havi PI – az össz. oldalletöltés változása
Ami a havi össz. oldalletöltést illeti, a Femina.hu január óta őrzi első helyét, mögötte második helyen az Nlcafe.hu áll, míg a Life.hu olvasói által letöltött oldalmennyiség a harmadik helyre volt elegendő.
Bár áprilisra mindhárom portálnál némiképp csökkent az oldalletöltések száma, ez a kialakult sorrendet nem befolyásolta: az áprilisi adatokat megvizsgálva látható, a Femina.hu havi oldalletöltésben az Nlcafe.hu PI adatainál mintegy 20%-kal többet teljesített.
15-17 éves belföldi nők – a fiatal látogatók számának változása
Ahogy azt korábban is megírtuk, a Csajvilág rovatunk létrejöttét azért láttuk indokoltnak, mert folyamatosan nőtt a fiatal női látogatók száma a Femina.hu oldalon.
A 2012-es adatok tekintetében egyértelműen megállapítható, hogy a rovat elérte célját, létrehozása sikeres volt, hiszen a segítségével tovább tudtuk növelni a 15-17 éves korosztály jelenlétét a site-on. Sőt, az Ipsos-Gemius SA adatai szerint 2012 márciusára a Femina.hu elérte azt, hogy a konkurens női portálok közül a legtöbb 15-17 éves belföldi nőt vonzza oldalára.
Forrás: Ipsos-Gemius SA, 2012. január-március