Tanulmány a multi-tasking trendről, azaz a TV és az internet szimultán használatáról.
A kutatás részletei
- Megrendelő: Microsoft Advertising
- Cél: az internet és a TV egyidejű használatának kutatása
- Minta: 1050 fő (18 év feletti)
- Résztvevő országok: Nagy-Britannia, Franciaország, Dánia, Spanyolország, Belgium, Olaszország, Németország
Egyértelműen el lehet mondani, hogy a média multi-tasking fő irányvonallá vált Európában: három megkérdezett európai internetfelhasználóból kettő egy időben használja a TV-t és az internetet legalább heti egyszer, ebből egy ember naponta.
Hétköznap vagy hétvége?
Hétköznapokon általában a 17:30 és a 21:00 óra közötti idő számít multi-tasking csúcsidőnek, legkevésbé pedig a reggeli órákban, 6:00 és 10:00 között „dupla platformoznak”.
Nemek közötti különbséget a napszakok szerinti lebontásban vehetünk észre, életkori sajátosságokkal kiegészítve.
Hétvégén 10 rendszeres multi-tasking felhasználó közül öt „dupla platformozik” napközben, ez pedig a kétszerese a hétköznapi adatoknak.
A férfiak a reggeli és az éjszakai órákban multi-taskingolnak valószínűbben, mint a nők.
A multi-tasking csúcsidők ismerete azért fontos, mert átalakíthatja a reklámsávok jelentőségét, valamint targetálhatóbbá teszi az azonosított célcsoportokat.
Mit csinálnak a felhasználók az interneten TV-nézés közben?
Mit csinálnak az emberek TV-reklám közben?
Elgondolkodtató adat, hogy tízből négy ember reklámidő alatt másik csatornára vált, ugyanakkor tízből három ember internetezik. Ez az arány várhatóan még inkább az internet irányába fog tolódni, ezért a jövőbeli kutatások arra fognak rávilágítani, hogy TV-reklám alatt mit csinálnak a felhasználók az interneten, azért, hogy célzottabban tudják befolyásolni őket.
Vajon befolyásolják a TV-reklámok az internetes keresést?
A megkérdezett emberek több mint fele keres rá egy olyan hirdetésre online, amit a TV-ben látott. Ez a jellemző nemtől ugyan független, a kor viszont jól meghatározható: a hirdetésekre rákeresők közül tízből hét ember 16 és 24 év közötti.
Internetes hirdetéshez kapcsolódó leggyakoribb reakciók
- meglátogatják a termék/márka honlapját további információért,
- rákeresnek az interneten, hol tudják megvenni,
- megveszik a terméket online,
- blogokon, fórumokon keresztül megosztják tapasztalataikat,
- áttekintő, összehasonlító weblapokon böngésznek.
Hol vásárolnak a multi-taskerek?
Három megkérdezettből egy válaszolja azt, hogy internetes hirdetés hatására vásárolt offline. Internetes hirdetés hatására kiugróan magasak a következő értékesítési helyek: online shop, a gyártó közvetlen oldala, ár-összehasonlító oldal - mely az online shopba vezet.
A TV és az internet tovább fogja erősíteni egymást, ezt bizonyítja például az, hogy a TV-tartalom online is nézhetővé vált, létrejött a valós idejű TV-nézés, és igény szerint össze lehet állítani videós kínálatot is. Mindez azt is jelenti, hogy a fogyasztói magatartás is teljesen átalakul.
(Forrás: Media Meshing: Meet Europe’s media multi-taskers, Microsoft Advertising, 2010/06/01)