Versenyben a nőkért: az élmezőnyben elengedhetetlen a reszponzivitás és a közösségi média jelenlét

A Marketing&Média novemberi számában olvashatunk egy cikket Versenyben a nőkért címmel, mely a közösségi médiában való jelenlétet és a reszponzivitás fontosságát vizsgálja az egyre népszerűbb online női magazinok és az ezzel párhuzamosan növekvő hirdetői létszám apropóján.cikk.jpg

A téma kapcsán a cikkben megszólalt Rácz Brigitta az Indamedia csoport női portfóliójának igazgatója is.

Kalocsai Magdolna cikkéből közlünk részleteket:

Versenyben a nőkért

Divat, egészség, társadalmi problémák, klímaváltozás, tudományos eredmények – egyre szélesedik a nők által szívesen olvasott témák köre, ennek megfelelően új területekről is érkeznek hirdetők az online női magazinokhoz. Hatalmas a verseny, az élmezőnyben elengedhetetlen a reszponzivitás és a hangsúlyos közösségi médiás jelenlét.

Egyre népszerűbbek az online női magazinok, ezt támasztja alá a látogatószám folyamatos növekedése, amelynek a mértéke két számjegyű volt az elmúlt egy évet vizsgálva. 

diagram_cikk.png

Mobilos élmény

Folyamatosan nő a mobilról érkező látogatók aránya, általánosságban nézve az összes olvasó nagyjából kétharmada ilyen eszközön olvassa az online női magazinokat. 

A Femina.hu csapata is tudatosan készült a mobilbarát fejlesztésekre, például rövidebb, tömörebb cikkek jelennek meg az oldalon, egyre inkább állóképeket használnak illusztrációként, emellett olyan új megoldásokat vezettek be, mint például a podcast. Az ajánlók elhelyezésében is változtattak, hirdetői szempontból pedig az Indamedia Sales rengeteg újszerű, látványos megoldást hozott, kifejezetten mobileszközökre. A Femina a célközönségéhez közel álló összes social mediás platformon jelen van. „Tudatosan építettük a közösségi lábunkat, ügyelve arra, hogy ne tegyük az oldalt teljesen kiszolgáltatottá a social media elérésének változásaira. Azaz a forrásmegoszlásban fontos, de nem elsődleges szerepet tölt be az oldal életében” – emelte ki Rácz Brigitta portfólióigazgató, a Femina.hu főszerkesztője.

Változatos tartalom

„A zöldtémák, a klímaváltozással, a nők jogaival kapcsolatos tartalmak még inkább hangsúlyosak lettek az oldalon, az ezoterikus témákat felváltották a régészeti érdekességek, pszichológiai kutatások. Egyre több exkluzív tartalommal jövünk, sok fontos ügyet karolunk fel, legutóbb például egy négygyermekes, kilátástalan helyzetben élő, példaértékű, egyedülálló édesanyának segítettünk egy saját otthon árát, 23 millió forintot összegyűjteni” – emelte ki Rácz Brigitta. A Femina.hu több cikke is 500-600 ezres olvasottságot hozott az elmúlt években, tartalmukat illetően abszolút változatos tematikákkal. A magazin legnépszerűbb írásai 2015 és 2019 között jelentek meg, 70-140 ezer közötti lájkszámmal.

Bővülő hirdetők

„A nőket ugyanúgy érdekli a közélet, a változások, a technika, a vezetés, a tudományos érdekességek, mint a férfiakat, és szerencsére már a hirdetők is eljutottak oda, hogy nemcsak a főzés, a szépségápolás, az iskolakezdés, az egészség területén szeretnék megszólítani őket, hanem érzékelik, hogy lényegében az élet minden területén jelen vagyunk és döntéseket hozunk”- mutatott rá Rácz Brigitta. Bevételi szempontból is erős növekedés jellemzi a Femina Média női kiadványait, ügyfeleik egyre nagyobb számban gondolkoznak natív megoldásokban is a displayhirdetések mellett. A Femina.hu-n valamennyi hirdetői szegmens képviselteti magát. A magazinnak új hirdetői csoportokat is sikerült megszólítani, sikeres volt például a Suzuki támogatásával megvalósult, 12 kérdésből álló KRESZ-vizsga. „Rengetegen töltötték ki a kvízt, ami egyértelmű bizonyíték arra, hogy a női közönségnek is érdemes eddig tipikusan férfiasnak titulált témákat megmutatni” – emelte ki Rácz Brigitta.

A teljes cikket a Marketing&Média novemberi lapszámában tudjátok elolvasni.

Felhívjuk figyelmedet, hogy az e-mailben megadott adataidat az adatvédelmi tájékoztatóban leírtak alajpán kezeljük. Amennyiben ezt elfogadod, kattints a rendben gombra.

süti beállítások módosítása