"A Femina az életem része, a lelkem egy része lett"

A szakember kezdetek óta részt vesz a Femina életében, 11 éve a csapat egyik meghatározó tagja. 2000-ben kezdte szakmai pályafutását a Bates Saatchi & Saatchi ügynökségnél, ahol először találkozott a kreatív szakmával, és a multimédia-fejlesztői végzettség megszerzése után, 2004-ben csatlakozott a csapathoz.

Horváth Júlia, a Femina Media fejlesztési vezetője

- A kezdetek óta részt veszel a site építésében, és ott voltál minden egyes mérföldkőnél. Hogyan emlékszel vissza a kezdetekre? Miből nőtte ki magát az oldal?

- A Femina.hu 2006 őszén jött létre korábbi tematikus oldalaink összevonásával. Kevés tapasztalatunk volt portál jellegű oldal építésével, működtetésével kapcsolatban, de még az internetezés sem tartott ott, ahol most. Más volt maga a közeg, és a résztvevők is. Az első év mérvadó volt. Az elképzelések a gyakorlatban mutatták meg, mi az, ami működőképes, mire kell odafigyelni tartalmi és fejlesztési szempontból, hogy az az olvasóknak, a hirdetőknek és a szerkesztőknek egyaránt jó legyen. Ezzel a tapasztalattal a birtokunkban alkottuk meg a 2007-es Feminát. Ez volt az első komoly tartalmi, technikai és grafikai átalakulás.

Azt hiszem, elmondható közös tapasztalatként a Feminánál-Femináért való munkával kapcsolatban, hogy amikor 2007-ben megkérdezték tőlünk, hol dolgozunk, akkor az embereknek még csak egy kis része ismert minket. Mára viszont már alig találunk embert, aki ne tudná, hogy kik vagyunk. Közös volt a munka a látogatókért vívott harcban is. Talán ez az, amire mindannyian mosolyogva emlékszünk. Napról napra, hétről hétre, hónapról hónapra jobb statisztikai mutatókat értünk el. Már délután sejtettük a számok alakulásából, hogy másnapra rekord várható, így otthon, este is a statisztikát néztük a TV helyett. Rekordot rekordra halmoztunk.

- Milyen érzés, hogy az egyik meghatározó ember vagy a szerkesztőségben, a site lelke, motorja, a kezdetektől építed az oldalt?

- Valójában az oldal az életem része, a lelkem egy része lett. Sajátomnak tekintem. Az évek alatt a gyarapodással és a fejlődéssel a piaci igényeknek is eleget kellett tenni. Olvasókat és hirdetőket egyaránt ki kell szolgálni a minőségi tartalmi és technikai háttérrel. Az elért eredmények, a jövőbeli célok pedig odafigyelést, folyamatos felügyeletet, fejlesztést jelentenek, ami a büszkeség érzése mellett hatalmas felelősséget is von maga után.

- Hogy néz ki a napi munkád? Mit csinál egy fejlesztési vezető?

- A napi rutin mindig az e-mailekkel kezdődik. Már korán reggel azt nézem, hogy kaptam-e valami sürgőset, történt-e valami, amit S.O.S. kezelni kell. Rendszerezem a leveleket és a tennivalókat, aztán ellenőrzöm az oldalakat. A Feminán túl a Retikül, a Feminashop és a Nőifriss is egy-egy gyors átnézésen megy keresztül. Mindegyik oldalnál megvan, hogy mire figyelek elsősorban. Majd átnézem az előző napi statisztikákat. Ez a napi reggeli rutin. Utána koordinálási munka következik, rendszerint először a grafikusunkkal, majd a programozóval. Átbeszéljük az aktuális munkákat, projekteket és a priorokat. A munkám többi részét megbeszélések, egyeztetések, tervezések, szervezések, dokumentálások, analitikák készítése, tesztelések, konkurenciafigyelés és alkalmanként betanítások teszik ki.

- Az eltelt tíz év alatt mire vagy a legbüszkébb, mely egyedi sikeredre emlékszel vissza a legszívesebben?

- A 2007-es és a 2010-es megújulás a legnagyobbak és a legemlékezetesebbek. Főleg az utóbbi. Azt hiszem, egyedülállóan profin kezeltük a régi verzióról az új verzióra való átállást. Nagyon sok munka volt benne, minden kolléga és résztvevő részéről. Voltak közben és utána is kisebb fejlesztések, mint a mobil- és tabletoldalak fejlesztése, vagy az egyedi projektek - Receptolimpia, Süticsata-, illetve olyan adminfelületek, amik a szerkesztők munkáját segítették. Nehéz egyet is kiemelni.

- Fiatalon kerültél a Feminához, és még mindig itt vagy. Mi az a motiváció, ami miatt még mindig lojális vagy a cég felé?

- A közös sikereken túl az egyéni sikerélmény és a megbecsülés voltak azok, amik lojálissá tettek a céggel szemben. Kezdő multimédia-fejlesztőként kerültem 11 éve a céghez. Webszerkesztőként kezdtem, majd a kreatív terület minden szegletét megjárva váltam projektmenedzserré, fejlesztési vezetővé. Mindig volt motiváció, új cél. Velem és általam is fejlődött a Femina, és mi együtt fejlődtünk az internettel, az új technikai lehetőségekkel. Ezek alatt az évek alatt egyszer sem unatkoztam. Mindig volt valami új, valami izgalmas, amin gondolkodni lehetett, amit meg lehetett tervezni, valósítani.

A szakmai motiváltságon túl mindig volt és jelenleg is van egy emberi háttér, egy "szociális háttér", ami a hétköznapokon túl a bizalmat és a lojalitást táplálja. Ez a mai világban ritka és megbecsülendő érték!

- Hogyan látod, saját területeden milyen irányba fejlődik az internet? Milyen trendek várhatóak?

- A tapasztalatok azt mutatják, hogy az oldalak egyszerűsödni fognak tartalomban, dizájnban és fejlesztésben egyaránt. Tartalom szempontjából már egyre látványosabb a változás, rövidebb cikkek jelennek meg hatalmas képi illusztrációkkal. Emellett a több platformról áttérnek az oldalak a reszponzív megjelenésre, így nem kell platformonként korrigálni és lefejleszteni minden elemet. Elég egy rugalmas site-ot fejleszteni, a lehető legmodernebb módon. A tartalmi videók szerepének növekedését is prognosztizálják.

Dizájnban is az egyszerű, élénk, mozgó grafikai elem és reklámmentes közeg van terjedőben. Persze ez utóbbit a böngészőkben véghezvitt változtatások is kikényszerítik, hiszen a flash bannerek és elemek megjelenítését több böngésző is "betiltotta".

- A CEMP-pel történt integráció óta változott-e a munkakörötök?

- Munkakörileg nem történt változás. A CEMP-pel közös projekteken dolgozunk, így a közös munka kialakítása az, ami új. Egyre több kollégával vesszük fel a kapcsolatot, szélesebb körű az egyeztetés és a megvalósítás is. A folyamatok során egy nagyobb cég működésébe látunk bele, amiből folyamatosan tanulunk. A CEMP-es szakemberek révén szerzett tapasztalat pedig újabb szakmai és egyéni fejlődést tesz lehetővé.

Kapcsolat

E-mail:
info@feminamedia.hu

Ajánlatkérés:
sales@indamedia.hu

Címünk:
1036 Budapest, Lajos utca 48-66.
E lépcsőház
Buda Square irodaház

Portfólió

untitled-4.png

untitled-1.png
 

untitled-2.png

 
untitled-3.png

Facebook

Felhívjuk figyelmedet, hogy az e-mailben megadott adataidat az adatvédelmi tájékoztatóban leírtak alajpán kezeljük. Amennyiben ezt elfogadod, kattints a rendben gombra.