Női portálok látogatottsági adatai - Februári adatok

Havi szinten megjelenő cikksorozatunkkal célunk, hogy teljes képet adjunk a női portálok piacáról, és a kiemelkedő női elérésű oldalakról. Olvassa el objektív elemzésünket!

Havi rendszerességgel megjelenő cikksorozatot indítunk el, amelyben női site-ok elérését vizsgáljuk, többféle megközelítésből. Célunk, hogy átfogó elemzést adjunk az adott piaci helyzetről, és a havi rendszerességgel történő megjelenés segítségével a változásokat is prezentáljuk.

Ehhez elsőként a női site-ok fogalmát kell, hogy egyértelműen meghatározzuk. A női site-ok vagy portálok az egyértelműen női célcsoportot megcélzó oldalak, amelyek tematikájukat tekintve a nőket érintő és érdeklő kérdéseket járják körbe.

- Jellemzően olyan átfogó témákat és rovatokat találunk ezeken az oldalakon, mint egészség, szépség, párkapcsolat, sztárok, divat, gyereknevelés, ezotéria és természetesen a fogyókúra. Általánosságban véve nem női tartalmi oldalak a híroldalak, bulvároldalak, gasztronómiai site-ok, azaz a tematikus, egy-egy rétegtémára fókuszáló oldalak- mondta el Rácz Brgitta, a Femina Média portfólió igazgatója.

Ezek alapján a továbbiakban a női portálok piaci helyzetét vizsgáljuk nemcsak desktop, hanem mobiloldalakon is, illetve rövid kitekintést teszünk a teljes magyar online piacra is. Az adatsoroknál havi összes adatokat vizsgálunk. A szakma által elfogadott hivatalos mérőrendszer, a Gemius/Ipsos Audience legfrissebb statisztikái alapján jelenleg a piac három legnagyobb szereplője a Femina.hu, Life.hu és Nlcafé.

Vannak olyan oldalak, amelyek desktop-, mobil-, esetleg tabletoldalának látogatottsága külön mérődik. Ezen oldalak látogatottságát nem tudjuk összehasonlítani azokkal, amelyeknél külön történik a különböző platformok mérése. Így elsőként nézzük meg, hogyan alakult februárban a női portálok piaca az összes platformot együttesen nézve.

A három legnagyobb szereplő közül desktop- és mobillátogatottságot együtt vizsgálva az Nlcafé 950 660, a Femina 815 810, míg a Life 607 620 belföldi női látogatót ért el.

Belföldi női oldalletöltésben megfordult a sorrend, a Life 31 157 470, a Femina 29 180 950, míg az Nlcafé 20 293 530 oldalletöltést produkált február hónapban, az összes platformot együttesen nézve.

(A továbbiakban nem kerül bele a statisztikába a Joy.hu, a Noinetcafe.hu, a Wellnesscafe.hu, mivel egybe mérik mobil- és desktopoldalukat.)

Február hónapban csak desktopon az Nlcafét 1 006 750-en látogatták, a Feminát 851 180-an, a Life-ot pedig 775 380-an. Ebben az esetben nincs nem szerinti szűrés, a teljes látogatottság látható.

A belföldi dekstop-oldalletöltést nézve a sorrend megfordult, és a Life került az első helyre, több mint 43 millió oldalletöltéssel, amelyet a Femina követ közel 34 millióval, majd az Nlcafé közel 24 millióval.

Csak női belföldi közönséget vizsgálva egyedi látogatók esetén február hónapban az Nlcafén 622 610 látogató volt, a Feminán 530 910, míg a Life a legnagyobb női elérésű oldaltól 31 százalékkal maradt el, azaz 434 340 női látogatója volt.

A havi összes belföldi női desktop-oldalletöltést nézve a Femina és a Life megelőzte a Centrál Média Csoport portfóliójába tartozó női portált. Ez azt jelenti, hogy a Life-on 27 932 380, a Feminán 23 414 050 oldalletöltés történt február hónapban, ezzel szemben az Nlcafé közel feleannyi oldalletöltést produkált, mint a Life.

Az női oldalak mobilverziói esetén Femina és Nlcafé közel azonos látogatószámot ért el belföldi nők körében, míg a többi szereplő mobillátogatottsága ettől elmaradt.

A belföldi női oldalletöltés tekintetében hasonló a helyzet, mint a mobillátogatottság terén. A Femina és Nlcafé tartalomfogyasztása kimagasló a piac többi szereplőjéhez képest.

Ha a mobilra optimalizált oldalak teljes piacát vizsgáljuk belföldi női közönség esetén, az Nlcafe 328 050 nőt ér el, míg alig lemaradva tőle a Hír24 és a Femina következik 291 500 és 284 900 fős eléréssel.

Belföldi női oldalletöltésben mindössze az Origo előzi meg a Feminát a teljes mobilra optimalizált weboldalak között.

Kapcsolat

E-mail:
info@feminamedia.hu

Ajánlatkérés:
sales@indamedia.hu

Címünk:
1036 Budapest, Lajos utca 48-66.
E lépcsőház
Buda Square irodaház

Portfólió

untitled-4.png

untitled-1.png
 

untitled-2.png

 
untitled-3.png

Facebook

Felhívjuk figyelmedet, hogy az e-mailben megadott adataidat az adatvédelmi tájékoztatóban leírtak alajpán kezeljük. Amennyiben ezt elfogadod, kattints a rendben gombra.