Minél rövidebb idÅ‘ alatt minél több információhoz szeretnének jutni a nÅ‘i felhasználók, könnyen és gyorsan értelmezhetÅ‘ tartalomra vágynak - összegezte a tapasztalatokat Rácz Brigitta, a Femina Media lapigazgatója. Elmondása szerint az információ befogadását segÃtÅ‘ képi világ is egyre nagyobb és szÃnesebb.
Rácz Brigitta szerint a nők tartalomfogyasztási szokásaiban drámai változásokat hozott az okostelefonok és táblagépek elterjedése, januárban például már mintegy félmillió egyedi látogató olvasta a Femina.hu portált okosmobilról. Úgy véli, a hirdetők még nem fedezték fel a mobileszközökben rejlő lehetőségeket.
- Felhasználóink közel fele BudapestrÅ‘l olvassa a portált, és ott van a kezükben az okos készülék. Nagyon jól célzott promóciókat lehetne alapozni erre a platformra. - mutatott rá a szakember. Hozzátette, hogy megÃtélése szerint még néhány év, és a hirdetÅ‘i piac is felfedezi a mobilforradalomban rejlÅ‘ lehetÅ‘séget. A Femina Media reklámbevételek szempontjából jó évet zárt tavaly, a displayértékesÃtés százalékosan tekintve két számjegyű mértékben nÅ‘tt a site-nál, illetve új források is növelték a forgalmat, mint például a saját webáruházunk, a FeminaShop.hu elindÃtása.
A portál népszerűsége - a Webaudit adatai szerint januárban a teljes portfólió 2,2 millió egyedi felhasználót vonzott, ez 22 százalékkal volt több mint egy évvel korábban - és a nők növekvő szerepe a pénzügyi döntésekben új hirdetői kört is vonzott az oldalra. A klasszikusan női reklámok mellett többek között autó- és mobilhirdetések, valamint gumiabroncskampány is futott a site-on.
A látogatószám gyors növekedésében a mobilplatform mellett a közösségi média intenzÃvebb használata is szerepet játszott.
- Bár csak tavaly késÅ‘ tavasszal kezdtünk komolyabban foglalkozni a közösségi kezdeményezésekkel, ma már kulcsterületnek számÃt, és sok látogató érkezik ebbÅ‘l a forrásból is. SÅ‘t vannak olyan idÅ‘szaki témák - ilyen volt például a karácsony -, amelyek rendkÃvül népszerűek ebben a közegben, és komoly felhasználói aktivitást tudnak kiváltani" - közölte Rácz Brigitta.
A teljes interjú a Marketing&Media áprilisi, Mindent a nÅ‘krÅ‘l cÃmű számában olvasható. (40. oldal)