Megújult Retikül.hu oldalunk
Még inkább fiatalos, letisztult, és trendkövető oldalt álmodtunk meg, ahol a divaton és a szépségápoláson marad a fókusz.

Nincs megállás a megújulásokban, hiszen most, hogy Femina.hu oldalunk új designt kapott, úgy gondoltuk nem állunk itt meg, és kiadónk többi tagját is új ruhába öltöztetjük. A soron következő projekt a Retikül.hu divat és szépségápolás fókuszú oldalunk redizájnja volt. Az új oldalról Fehér Ági főszerkesztővel beszélgettünk.

retikul_nyito_uj_2.jpg

- Mi hívta életre a Retikül.hu megújulását?

- Minden site-nak szüksége van időnként a megújulásra, hiszen a világ és abban a tartalomfogyasztási szokások is folyamatosan alakulnak. Ez a Retikül olvasóközönségére különösen jellemző, hiszen minden második olvasónk nagyvárosi trendkövető nő. A Retikül.hu-t annak idején előremutató dizájnnal indítottuk útnak, de mostanra már kicsit megkopott a vagánysága. A Femina megújulása pedig jó apropót adott, ha már lendületben voltunk, megcsináltuk. Habár ez egy kisebb volumenű projekt volt, de főszerkesztőként sokkal nagyobb részt vállaltam benne. A fejlesztésnél az Inda Labs csapatával dolgoztunk együtt, Perjés Miklóssal és Gazics Györggyel és Fókás Ferdinánddal nagyon flottul ment a munka, melyet természetesen a vezető fejlesztőnk, Fejér Roxanne is segített.

- Melyek voltak a fő irányvonalak a megújulás tervezésénél? Milyen szempontok szerint alakítottátok az új oldalt?

- Egy letisztultabb oldalt és dizájnt szerettünk volna. A site kinézetéért Zsédely Teri, a Femina Media grafikusa felelt, aki egy nemzetközi trendeket is figyelembevevő, friss, egyszerű oldalt álmodott meg nekünk. A divat és a szépségápolás épp elég munkát ad a szemnek, így egy tiszta oldalon sokkal jobban érvényesülnek a fotók is. Mivel minden harmadik olvasónk AB státuszú, így fontos volt a magazinos, prémium dizájn, amit az oldal tartalma is megkívánt. 2017-ben természetesen az is elengedhetetlen, hogy minden platformon élvezhető legyen a tartalom, így desktopon, mobilon és tableten is elérhető az oldal.

feher_agi_retikul_2.jpg

  Fotó: Fehér Ági, a Retikül.hu főszerkesztője

 - A designon kívül miben lesz más a megújult oldal? Lesz-e változás a tartalomban?

- Az oldalt elsősorban a 18-39 év közötti fiatal közönség olvassa, ezért tartalomban továbbra is a legújabb divattal, beauty-hírekkel foglalkozunk. A cikkek egyre rövidülnek, mi sem készülünk hosszú írásokkal, viszont rengeteg képes anyag lesz, és több termékteszttel fogunk jelentkezni. Az Egy kis hazai rovat beolvad a Próbafülkébe, annyi jó magyar tervező van, hogy nem szeretnénk egzotikumként kezelni a továbbiakban a munkáikat. Újságíró-szerkesztőként csatlakozott hozzánk Kiss Kriszta, Marton Adri pedig továbbra is a site-on dolgozik majd.

- Ki most a Retikül.hu olvasója? Hogyan írnál le egy tipikus olvasót?

- A Retikül olvasói a nagyvárosi fiatal nők, akik különösen érdeklődnek a divat és szépségápolás iránt, követik és alakítják a trendeket, szeretik és használják a közösségi médiát, érzékenyek a szépre, és szívesen is költenek, ugyanakkor tudatosan vásárolnak.