Fejlesztési vezetőnk 10 éves jubileumát ünnepli a Femina Medianál - Interjú Horváth Júliával

juli_uj_kep_cikk_2.jpg

Kezdetek: a Femina.hu születése

A Femina.hu létrehozása előtt több kisebb microsite és életmódprogram - mint például nonikotin.hu, narancsbor.hu, 6het6kilo.hu - elindításával kezdődött minden 2004-ben, melyek az egészséges életvitel és a szépségápolás iránt érdeklődő nőket szolgálták ki.

A Femina.hu 2010-es megújulás előtti arculata

2006 novemberében a microsite-ok összevonásával indult el a Femina.hu olvasóközönségének felépítése, női portálként a 2007 szeptemberében történt megújulása óta működik. Ezt az évet rengeteg átalakítás, munka és új stratégiai szemlélet jellemezte, aminek már nem egészen egy év alatt meg is lett a gyümölcse, hiszen 2007 januárjában havi elérésünk 30 ezer egyedi látogató volt, ami 2007 decemberére több mint tízszeresére, 370 ezer olvasóra emelkedett.*

Trendteremtő megújulás

2010-hez közeledve világszinten megfigyelhetővé váltak a legújabb webtrendek, a színes képi világ, az egyre növekvő betűméret és az új típusú tördelések formájában. Ez ihlette az évi megújulásunkat és dizájnváltásunkat is, amikor teljesen egyedi, friss és trendi site-ergonómiával léptünk a piacra. Azóta is azt valljuk, hogy a gyorsan változó online világgal folyamatosan lépést kell tartanunk, hiszen a technikai környezet állandóan frissül, így a fejlesztési csapatunknak is mindig naprakésznek kell lennie, legyen szó új hirdetési felület bevezetéséről, keresőoptimalizálásról vagy új mobilplatformok fejlesztéséről.

Horváth Júlia, a Femina Media fejlesztési vezetője

NÉVJEGY

Horváth Júlia szakmai pályafutása 2000-ben kezdődött a Bates Saatchi & Saatchi ügynökségnél, ahol először találkozott a kreatív szakmával, így célirányos tanulmányokba kezdett, és először multimédia-fejlesztői végzettséget szerzett 2003-ban.

2004-ben csatlakozott a Femina.hu Kft. jogelődjéhez, ahol szakmai fejlődése érdekében kommunikáció és média szakon további ismeretekre is szert tett.

Szabadidejében is előnyben részesíti a kreatív elfoglaltságot, így folyamatosan képzi magát, de a sportra is szívesen szakít időt, kedvence a tenisz.

Mottója a folyamatos fejlődés.


- A felhasználóbarát fejlesztések mellett minden évben hangsúlyt helyeztünk arra is, hogy a kollegák számára is kényelmesebbé tegyük a napi munkavégzést, akár a szerkesztőség által használt rendszerek automatizálásáról, akár az értékesítéshez kapcsolódó folyamatok támogatásáról van szó. Azt gondolom, hogy a folyamatos innováció titka a közös munka. A saját csapat erejében rejlik a rugalmasságunk, más-más nézőpontból vagyunk képesek meglátni a lehetséges megoldásokat, és inspiráljuk egymást - tette hozzá Júlia.

Bővülő portfólió

2011-ben indítottuk második portálunkat, a divat és szépségápolás témakörére fókuszáló Retikül.hu-t, mert a piaci igények alapján azt éreztük, további szegmentált oldalakra van szüksége a hirdetőknek. Ebből a megfontolásból hoztuk létre 2012-ben a Nőifriss.hu-t is, mely Magyarország első női hírgyűjtő oldala.

2013-ban ismét új termékkel és egyben új bevételi lábbal is gazdagítottuk portfóliónkat, hiszen elindítottuk e-kereskedelmi portálunkat, a FeminaShop.hu-t. Ez teljesen új szemléletet igényelt a csapat részéről, hiszen olyan kérdésekre kellett választ találnunk, hogy hogyan építsünk felhasználóbarát vásárlófelületet, hogyan keltsünk vágyat, illetve hogyan vezessük végig az olvasót a vásárlási folyamaton, hogy ne veszítsük el közben.

A folyamatosan változó és fejlődő oldalak - Femina.hu, Retikül.hu, Nőifriss.hu, FeminaShop.hu - több, egyre nagyobb felelősséggel járó munkakörök kipróbálását tették lehetővé Júlia számára.

- A munkám állandó kihívást, új lehetőségeket kínál, így a tíz év alatt egyik évem sem volt egyforma. Ahogy az online világ is, úgy az én feladataim is folyamatosan változtak, bővültek, így mindig tudtam újat tanulni - tette hozzá .

Mobil- és tabletfejlesztések

Természetesen az egyedi mobil- és tabletplatformjaink fejlesztése is a belső szakemberek munkáját dicséri, nem beszélve arról, hogy női mobilelérésben Magyarországon piacvezető pozíciót értünk el 2014-re, tabletre optimalizált verzióval pedig csak mi rendelkezünk a vezető női portálok közül.

- Az elmúlt tíz év alatt nem attól szenvedtünk, hogy nincsenek új ötleteink, hanem attól, hogyan timingoljuk és priorizáljuk a megvalósításukat. Többek között megvalósítottunk olyan közösségi aktivitásra épülő megoldásokat, mint a recept- vagy képfeltöltésen alapuló promóciók, szavazások, de emellett különböző exkluzív szolgáltatásokat is bevezettünk, legyen szó hasznos lakberendezési kalkulátorokról, smink- és főzőiskoláról vagy fogyókúrás mintaétrendekről. A sales és szerkesztőség szoros együttműködésben áll egymással, közös brainstormingok során választjuk ki, mivel rukkoljunk elő, és úgy gondolom, hogy ez hiánypótló érték a piacon- tudtuk meg Júliától.

*Forrás: Webaudit

Felhívjuk figyelmedet, hogy az e-mailben megadott adataidat az adatvédelmi tájékoztatóban leírtak alajpán kezeljük. Amennyiben ezt elfogadod, kattints a rendben gombra.

süti beállítások módosítása